התנועה לזכויות דיגיטליות: המדינה מבזה את בית המשפט

בעתירה שהגישה התנועה לבג"ץ היא טוענת כי משרד הפנים לא קיים את החלטת בית המשפט לצרף לפרסומים של המאגר הערה לפיה מדובר בניסוי התנדבותי ● המשרד בתגובה: חלק מהפרסומים שונו - טוב היה אם התנועה הייתה בודקת את העובדות

התקנות הביומטריות אושרו. אילוסטרציה: אימג'בנק

התנועה לזכויות דיגיטליות הגישה עתירה לבג"ץ נגד רשות האוכלוסין בטענה כי המדינה מבזה את בית המשפט ולא ממלאת אחר הוראותיו בכל הקשור לקמפיין למאגר הביומטרי.

בג"ץ החליט לפני כחודש וחצי כי על המדינה לתקן את הפרסומים למאגר הביומטרי בתוך 30 יום, כך שיבהירו שמדובר בניסוי התנדבותי ושלא יישללו זכויותיו של אדם שלא ירצה להצטרף אליו. לטענת התנועה לזכויות דיגיטליות, המדינה לא עשתה כן ובכך למעשה הביאה לביזיון בית המשפט. התנועה דורשת לקיים את פסק הדין ועתרה לבית המשפט על מנת שיטיל על המדינה קנס עד שזו תקיים את ההחלטה.

עו"ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי של התנועה, אמר כי "משרד הפנים ממשיך לזלזל בחוק ובבית המשפט העליון. על אף שבית המשפט פסק כי יש לצרף אזהרה לכל פרסום, הוא ממשיך בשלו ולא מזהיר את הציבור".

התנועה צירפה לעתירתה שורה של פרסומים של משרד הפנים, שלדבריה לא שונו בעקבות ההחלטה, בהם  סרטוני הפרסומת למאגר שמוקרנים בלשכות האוכלוסין ובערוץ היו-טיוב (YouTube) של רשות האוכלוסין, פרסומים בעיתונות הכתובה ובאינטרנט. בעתירתה מבקשת התנועה מבית המשפט להורות למדינה להסיר מיד את הפרסומים הללו ולהטיל עליה את ההוצאות שנגרמו לתנועה על מנת לאסוף את המידע. "אם לא יופסקו הפרסומים הלא חוקיים מצד משרד הפנים, נשקול לבקש לתפוס אותם מידית ולהשמיד אותם", אמר עו"ד קלינגר.

מרשות האוכלוסין נמסר בתגובה כי היא "מכבדת החלטות של בית המשפט וטוב היה אם התנועה הייתה בודקת עובדות לפני שהיא מפיצה את ההודעות". ברשות ציינו כי "בחלק מהפרסומים כבר בוצע השינוי ובחלקם האחר יושלם השינוי ביום-יומיים הקרובים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים