ג'ימי שוורצקוף, STKI: "למרות תלונות המנמ"רים – היקף הקיצוצים בתקציבי ה-IT היה נמוך"

"נתח השוק של המגזר הציבורי עומד על כשליש. מי מהספקים שאינו נמצא שם - חייב להיכנס לתחום", אמר ד"ר שוורצקוף, מנכ"ל חברת המחקר, על רק תוצאות פרסום הדירוג השנתי של ספקיות ההיי-טק

"למרות תלונות של מנמ"רים בארגונים היקף הקיצוצים היה נמוך בשנה החולפת, או שלא היו קיצוצים כלל ותקציבי ה-IT נותרו זהים לאלה של 2012. הגידול הצפוי השנה הוא גידול טבעי של השוק", אמר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, בראיון לאנשים ומחשבים, לרגל פרסום תוצאות הדירוג השנתי של ספקיות ההיי-טק.

בהתייחסו להתפלגות שוק ה-IT המקומי, אמר ד"ר שוורצקוף כי "נתח השוק של המגזר הציבורי עומד על כשליש. מי מהספקים שאינו נמצא שם – חייב להיכנס לתחום". לגבי התפלגות השוק בהיבט חומרה, תוכנה ושירותי ערך מוסף, ציין ד"ר שוורצקוף כי "ענפי התוכנה והשירותים עלו וימשיכו לעלות יותר מענף החומרה".

התחומים ה"סקסיים" בענף, של ניהול חוויית לקוח, עולמות הדיגיטל והמובייל, אמר, "מקבלים יותר תשומת לב של המנמ"רים, וגדל רצונם לעשות פרויקטים רבים בתחום". למרות זאת, ציין מנכ"ל STKI, "התחום עדיין מהווה רק כ-20% מתקציביהם, ורוב התקציב הולך לתפעול, לתחזוקת מערכות הלגאסי, השרתים, התשתיות, הגיבוי, המיינפריים ומערכות ה-ERP. תקציבי הדיגיטל והמובייל הם חשובים אסטרטגית ומיצובית – הם מיועדים לפרויקטים זריזים, אבל היקפם הכספי קטן יחסית".

המגמה המובחנת לדבריו, היא "כניסת תחומי מיחשוב הענן והקוד הפתוח לישראל. זה כמעט הפך למיינסטרים. ההתקדמות העיקרית היא הליכה לענן ציבורי, ארגונים משתחררים, יש יותר רגולציות לתחום, אבל רואים התקדמות, גם אם קטנה יותר, בהליכה לענן פרטי ולענן בן כלאיים".

גם תחום הקוד הפתוח, אמר ד"ר שוורצקוף, "הוא לחלוטין בחיתוליו, אולם לפחות לאחר שנים, אנו לפחות רואים התחלות בתחום. משך שנים מנמ"רים העלימו עין מקוד פתוח, אפילו שיש שם כלים יפיפיים. אנו מעריכים כי קוד פתוח ייכנס יותר ויותר, אולם ייקח זמן עד שהוא יגיע – אם בכלל לליבה העסקית. מדובר בכלים טובים שתחום הקוד הפתוח מספק ואנו ממליצים לבחון כלים אלה לצד כלים אחרים. הקוד הפתוח סוף-סוף יגיע לארגוני אנטרפרייז בישראל, לאחר שנים של רתיעה גבוהה שהיתה ממנו בארץ, ואשר שככה בעולם מזמן. השימוש בקוד פתוח ייתן מענה למצוקות תקציביות, אך מדובר בתהליך הדרגתי".

תחום נוסף שצפוי לעדנה השנה, אמר, "הוא תחום ניהול הידע. אנשי IT שואלים עליו לאחרונה יותר ויותר. אנו רואים הרבה פרויקטים בתחום, כיוון שנדרש לבנות את ניהול הידע מחדש, לתת לעובד כלים, כמו שיש לו פתרונות בחוץ, דוגמת ווטסאפ (Whatsapp) ודרופבוקס (Dropbox). המנמ"רים מבינים כי עליהם להעצים את העובדים".

ד"ר שוורצקוף סיכם באומרו כי "על המנמ"ר להתנהג כמו ספק IT, עליו להיות שקוף בפעילותו, לתמחר את השירותים אותם הוא מספק לעובדי הארגון ולהראות הצדקה כלכלית להנהלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים