יבמ הקימה מערכת למניעת הונאות ופשיעה פיננסית בארגונים

המערכת תתבסס על ניתוח אנליטי של Big Data ● על פי ההערכות אובדים מדי שנה כ-3.5 טריליון דולר בהונאות פיננסיות

יבמ (IBM) הקימה מערכת מניעת הונאות ופשיעה פיננסית.

המערכת, הפועלת בתצורת מיחשוב ענן, כוללת כלי תוכנה ושירותי ייעוץ בתחום מניעת הונאות ופשיעה פיננסית. המערכת, המבוססת על ניתוח אנליטי של Big Data, מסייעת בהתמודדות עם פשיעה בהיקפים הולכים וגדלים: על פי ההערכות, אובדים מדי שנה כ-3.5 טריליון דולר הנופלים לידיהם של עבריינים המבצעים הונאות פיננסיות.

מיזם "מערכת ענן חכמה למניעת הונאות" של יבמ מתבסס על יותר מ-500 יועצים ואנשי מקצוע הפועלים בתחום בענק הכחול, 290 פטנטים רשומים, לצד השקעה של 24 מיליארד דולר אותה ביצעה החברה מאז 2005 בתחומי ה-Big Data, מיחשוב האנליטי וסביבת הענן.

על פי הענק הכחול, יש דור חדש של פושעים, המשתמשים בערוצים דיגיטליים, דוגמת מכשירים ניידים, רשתות חברתיות ופלטפורמות ענן – על מנת לאתר נקודות חולשה החשופות לפגיעה במערכות IT בארגונים. קצב האיומים, נמסר, הולך וגובר: מדי שנייה, נופלים 12 לקוחות חדשים של מערכות IT ארגוניות קורבן לפשיעת סייבר; מדי יום מאבדת מערכת הבריאות האמריקאית 650 מיליון דולר בגין תביעות כוזבות ותשלומים המבוססים על הונאה.

המערכת החדשה, נמסר, מאפשרת לארגונים להציג תמונה מלאה יותר של המערכות הפועלות בהם, ולהילחם בהונאות על בסיס תפיסה כוללת ומקיפה. המערכת משלבת נתוני Big Data המגיעים ממקורות פנים-ארגוניים ומחוץ לארגון, דוגמת עולם המובייל, רשתות חברתיות ופעילות מקוונת – ומפעילה עליהם תהליך ניתוח אנליטי מתוחכם, המחפש ומנטר מאפיינים המצביעים על הונאה. התהליך האנליטי "מבין" ומפצח גם הקשרים שאינם בגדר מובן מאליו, והתרחשויות מקבילות הנרשמות במימדים שונים של פעילות הארגון. הוא משלב טכנולוגיות הדמיה ותצוגה, המסוגלות לסייע בזיהוי ובקישור בין דפוסי הונאה בתהליך הקרוב ככל האפשר לנקודת הפעילות של ההונאה. טכנולוגיות למידת מכונה מסייעות במניעת הישנות של ניסיונות ההונאה האלה, על בסיס הפקת מסקנות לגבי המכנים המשותפים לניסיונות קודמים.

חברות המחקר מעריכות כי הביקוש לשירותי מניעת הונאה וטיפול בסיכונים יגדל. על פי נתוני גרטנר (Gartner), כרבע מהחברות הגלובליות הגדולות יישמו ב-2016 כלים אנליטיים, לפחות במקרה אחד של טיפול באבטחה ובניסיונות הונאה, לעומת 8% כיום. IDC מעריכה כי שוק הפתרונות למניעת פשיעה פיננסית יסתכם בכמעט 4.7 מיליארד דולר השנה, ויצמח בשלוש השנים הקרובות בקצב שנתי ממוצע של 5.5%.

המערכת של יבמ מתמודדת עם רוחב הטווח של פשיעה פיננסית: החל מהחזרי מס, הלבנת כספים והתקפות סייבר, ועד לאיומים המגיעים מתוך הארגון עצמו. סל המוצרים כולל כלים המאפשרים לאתר ניסיונות הונאה החוצים ועוברים בין ערוצי תקשורת שונים עם הלקוח, ולמנוע סיכוני סייבר הנולדים בתרמיות פישינג. הכלים מאפשרים לחברת ביטוח לבחון אלפי תביעות בזמן אמת, להציג דגל אזהרה במקרים של פעילות חשודה, ולעבד מהר יותר תביעות לגיטימיות. כך, בנק הפועל בפריסה כלל-עולמית, יכול לזהות מהר יותר ולחקור ניסיונות הלבנת כספים, ולעמוד בדרישות הרגולטוריות.

כלי יבמ למניעת הונאות נשענים על סדרת רכישות של חברות תוכנה אותן ביצעה החברה, ובהן טראסטיר (Trusteer) הישראלית שנרכשה באוגוסט האחרון תמורת מאות מיליוני דולרים. טראסטיר מספקת פתרונות תוכנה המסייעים לארגונים להגן על עצמם בפני הונאות פיננסיות ואיומי אבטחה מתקדמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים