ממשלת בריטניה תקים מכון לחקר ה-Big Data על שם אלן טיורינג

המכון, שיוקם בעלות של 42 מיליון פאונד, יתמקד במציאת דרכים חדשות לאיסוף, סידור וניתוח מידע במימדים רחבי היקף ● שר האוצר הבריטי ציין שהמכון מוקם לזכרו של מפצח האניגמה של הנאצים, שהופלה בגלל נטייתו המינית

כשישן פוגש בחדש: ממשלת בריטניה תקים מכון על שמו של אלן טיורינג, אבי המיחשוב המודרני, שיחקור את תחום ה-Big Data. המכון יתמקד במציאת דרכים חדשות לאיסוף, סידור וניתוח מידע במימדים רחבי היקף.

הממשלה בלונדון החליטה להקצות לצורך כך 42 מיליון ליש"ט (שווה ערך ל-70 מיליון דולר). אוניברסיטאות ובעלי עניין נוספים יוזמנו לתרום למכון החדש. בהודעה שיצאה מטעם הממשלה הבריטית נכתב כי תחום ה-Big Data "יכול לאפשר לעסקים לחזק את תהליכי הייצור, למקד טוב יותר את השיווק שלהם ולספק להם שירותים יעילים יותר".

טיורינג נחשב למניח היסודות של המיחשוב בעידן החדש ופיצח את האניגמה של הנאצים – מהלך שסייע רבות להביא לניצחונן של בעלות הברית, ובכלל זה בריטניה, במלחמת העולם השנייה. מספר שנים לאחר מכן הוא נרדף על ידי השלטונות בשל היותו הומו, ובין היתר נאסר עליו להמשיך לבצע את מחקריו בתחום המיחשוב. הוא הועמד לדין לאחר ש-"נתפס" מנהל רומן עם גבר אחר, הורשע וניתנה לו "הבחירה" האם לשבת בכלא או ליטול הורמונים נשיים. טיורינג "בחר" באפשרות השנייה ושנתיים לאחר משפטו, ב-1954, מת כתוצאה מתופעות הלוואי של החומרים שנטל. בדצמבר האחרון התנצלה מלכת בריטניה, אליזבת' השנייה, בפני טיורינג, בשם כל המדינה.

שר האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, הודיע על ההחלטה להקים את המכון בנאום התקציב שנשא בפרלמנט בלונדון. לדבריו, "טיורינג עשה יותר מכל אדם אחר כדי להביא לניצחון במלחמת העולם השנייה והופלה בגלל נטייתו המינית על ידי המדינה עליה סייע להגן".

השר הוסיף ואמר כי "לזכרו, נקים את מכון אלן טיורינג, כדי להבטיח שבריטניה תשוב להוביל את הדרך בכל הקשור ל-Big Data ולמחקר האלגוריתמים. אני נחוש שהמדינה שלנו תתחרה מול שאר העולם, להיות חכמים יותר מהם ולהתעלות מעליהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים