שריל סנדברג: "פייסבוק סירבה להסכם אי-גיוס הדדי עם גוגל"

"דיברו איתי בכירים מגוגל, אך סירבתי להגביל את גיוס העובדים מענקית החיפוש", אמרה מנהלת התפעול של פייסבוק

אפילו העצב צריך חברה. שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק

שריל סנדברג, מנהלת התפעול של פייסבוק (Facebook), אמרה כי סירבה לשתף פעולה בהסכם אי-גיוס הדדי של עובדים בין חברות בעמק הסיליקון.

סנדברג אמרה את הדברים בתגובה לתביעה שהותרה לפרסום בסוף השבוע. בתגובתה לבית המשפט עדותה בבית המשפט היא סיפרה, כי פנה אליה בסביבות 2008 מנהל בכיר בגוגל (Google) בהצעה להגביל את פעילות גיוס העובדים בין שתי החברות, אך היא סירבה.

התביעה, שאמורה להתנהל בחודש מאי הקרוב, מאשימה את החברות אדובי (Adobe), אפל (Apple), גוגל, אינטל (Intel), לוקאספילם (LucasFilm) ופיקסאר (Pixar) בקשירת קשר לחסל את התחרות עבור השכירים על ידי קביעת שכר והסכמה שלא "לצוד" בצורה יזומה עובדים זו מזו.

"בערך באוגוסט 2008 התקשר אלי ג'ונתן רוזנברג, שעבד אז בגוגל", סיפרה סנדברג בתגובה לבית המשפט. "הוא הביע דאגה בקשר למה שהוא תיאר כקצב מרשים של גיוס עובדים מגוגל לפייסבוק. בערך באותו זמן דנתי בנושא דומה עם אומיד קורדסטאני, שעבד גם הוא בגוגל".

"בזמנו סירבתי להגביל את גיוס העובדים לפייסבוק מבין עובדי גוגל", היא אמרה, "וגם מאז לא עשיתי ולא התרתי שום הסכם כזה בין פייסבוק לגוגל".

התביעה הוגשה ב-2011 על ידי עובדים לשעבר בחברות שונות בעמק הסיליקון, והיא מאשימה את החברות בקיום "קשר הדדי" של הסכמים בין השנים 2005 ל-2009. באוקטובה האחרון אושרה התביעה כתביעה ייצוגית על ידי השופטת לוסי קוך, והיא אמורה להתנהל, כאמור, במאי הקרוב.

התביעה מתמקדת בעיקר בחברות שהתנהלה נגדן חקירה על ידי רשות ההגבלים של משרד המשפטים האמריקני. החקירה והתביעה האזרחית שהוגשה בעקבותיה הוסדרו בהסכם בספטמבר 2011, והחברות התחייבו להפסיק את הסכמי "אי-השידול". מכל מקום, לדברי התביעה, החברות עדיין נהנות מספיחי ההסכמים האלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים