אנדריאס וולפינגר, סאפ: "ארגוני הביניים נדרשים לחסוך ולעבוד במתכונת של תוכנה כשירות"

"נצמח השנה בנתון דו ספרתי בקרב לקוחות SMB בישראל", אמר וולפינגר, סגן נשיא ומנהל פתרונות בחברה העולמית

"המנמ"רים נדרשים בעת הזו לפישוט של הסיבוכיות הקיימת במערכות ה-IT, ולעבודה במתכונת יעילה יותר, תוך צמצום עלויות. הפחתת עלויות ה-IT, תתממש, בין השאר, על ידי עבודה במתכונת 'משהו כשירות', XaaS. הדבר נכון לארגוני האנטרפרייז הגדולים, כמו גם לארגוני הביניים", כך אמר אנדריאס וולפינגר, סגן נשיא ומנהל פתרונות, סאפ (SAP) העולמית.

וולפינגר התראיין לאנשים ומחשבים בעת ביקורו בארץ לפני ימים אחדים. המנמ"רים, אמר וולפינגר, "מתמודדים עם הצורך להיות בכמה חזיתות במקביל. מחד, תקציבי ה-IT שלהם מצטמצמים, או לכל הפחות נותרים שטוחים. מאידך, כמות השירותים והיישומים אותם הם נדרשים לספק ללקוחות, החיצוניים והפנימיים – גדלה. לצד ריבוי מערכות ה-IT אשר התיאום ביניהם ויצירת הממשקים מביאים לסיבוכיות רבה, מה שבעבר כונה ספגטי – על המנמ"רים להתמודד עם ארבע מגמות העל הטכנולוגיות – מיחשוב ענן, מיחשוב חברתי, מיחשוב נייד וטיפול בנתונים בהיקף רחב, Big Data. קצב השינויים גדל בלא הרף".

במסגרת תפקידו, אמר וולפינגר, הוא אחראי על פתרון ה-ERP לארגונים בינוניים וקטנים, SAP Business One. מה שמאפיין מערכי IT בארגונים אלה, ציין, "הוא שהיקף כוח האדם שלהם במיחשוב נמוך, לעיתים באופן משמעותי, לעומת הארגונים הגדולים. אלא שהצרכים העסקיים שלהם הולכים וגדלים, בשל הדינמיות והתחרותיות הקיימת בשווקים השונים. לא פעם אין להם מערכות ERP, ואם יש להם, הם רוצים להרחיב את הפונקציונליות שלה ולבצע בה שדרוגים. כיום, SAP Business One מוטמעת בקרב יותר מ-40 אלף ארגונים בעולם, והנתון נמצא בעלייה מתמדת".

לדבריו, "סאפ היא כבר מזמן לא רק ספקית של תוכנות יישומים ארגוניים. 40% מהיקף העסקים שלנו מגיעים מארגוני ביניים, כאלה אשר מחזור המכירות שלהם מגיע עד 500 מיליון יורו בשנה. לכן, אנו מתמקדים בהם ונמשיך לעשות זאת, בשל התועלת העסקית ההדדית הנובעת מכך".

כך, אמר וולפינגר, "לפני שנה הכרזנו על גרסה חדשה של פלטפורמת HANA ל-SAP Business One. המדובר בפתרון המיועד עבור חברות קטנות ובינוניות, אשר הוא רץ כולו בתוך הזיכרון (In-Memory). המדובר ביישום גמיש הניתן להתאמות ולשינויים, שהתאמנו את התמחור שלו לתקציבי המיחשוב של העסקים הקטנים והבינוניים. הפתרון מכיל בתוכו יכולות אנליטיות מובנות ונפח גבוה במיוחד של טרנזקציות, על מנת לסייע לחברות להריץ את העסקים שלהן בזמן אמת". הפתרון, ציין וולפינגר, "מספק למשתמשים העסקיים תגובה מהירה, כמו גם איכות גבוהה ואמינות של המידע בתוכנה שלהם. בנוסף, הוא עונה למעבר של המשתמשים לעולם המובייל – הלקוחות כיום דורשים גישה למידע בכל זמן ומקום, ובזמן אמת, באמצעות המכשיר הנייד שלהם".

לחברה, אמר וולפינגר, "יש כיום מערכות ליבה לארגונים בסדר גודל בינוני וקטן, עם התמחות ב-27 מגזרי תעשייה (ורטיקלים), מתוכם 18 שמתאימים לישראל. באופן זה אנו מציעים לארגונים בסדר גודל בינוני יכולת לערוך פרויקטי ליבה, תוך מענה לדרישות עסקיות, כגון צמצום עלויות, עמידה בלוח זמנים קצר והפחתת הסיכונים הטמונים במהלך מימוש הפרויקט. אנו מביאים להם את הניסיון שצברנו של הטמעה בפרויקטים דומים שנעשו בחברות דומות (Best Practices) ובאותו מגזר שוק שבו הן פועלות". הוא הוסיף כי "סאפ פיתחה חבילות RDS (ר"ת Rapid Deployment solutions), שמבוססות על הצלחות מוכחות. במסגרת החבילה אנחנו מתחייבים להחזר השקעה מהיר, כאשר תהליך ההטמעה אורך כשמונה שבועות".

את המתחרים חילק וולפינגר לשתי קבוצות. "האחת היא החברות הבינלאומיות, אורקל (Oracle) בראש וכן מיקרוסופט (Microsoft) ואינפור (Infor). כמותן, אנו נאבקים על לקוחות חדשים, והמאבק הוא לשביעות רצוני, בשל יכולות ההתאמה שלנו הן לשווקים מקומיים שונים, כמו גם מגוון הפתרונות למגזרי התעשייה השונים. הפתרון שלנו גמיש משמעותית מהמתחרים. הקבוצה השניה של המתחרות היא של ספקיות ERP ל-SMB בכל מדינה ומדינה. פה אנו מצביעים על היתרון שבבינלאומיות של הפתרון, היכולת של ארגונים לפרוץ בחו"ל באופן יעיל".

וולפינגר סיים בהתייחסו לישראל: "ישראל היא בין חמש המדינות החשובות לנו בעולם בשוק ה-SMB. זה נובע מכמה טעמים. האחד, המוצר שלנו 'נולד' פה. השני, הרבה חברות ישראליות הן בעלות התכווננות לחו"ל ולשווקים גלובליים, והפתרונות שלנו עשויים לסייע להם להתמודד שם – בהיבט העדכניות, הפעילות במובייל והטיפול ב-Big Data. ההיבט השלישי נובע מהיותה של ישראל שוק מעניין במיוחד, בשל האימוץ המוקדם של טכנולוגיות חדשות. סאפ בעלת נוכחות נרחבת בישראל ותמשיך במגמה זו. כיום ל-SAP Business One יש יותר מ-3,400 התקנות בישראל ואני מעריך כי הנתון יגדל באופן דו-ספרתי באחוזים השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים