מחאה סביב מינוי המנכ"ל החדש של מוזילה: "הוא הומופוב!"

מינויו של ברנדן אייך עורר את חמתם של מפתחים בני הקהילה הגאה, שהודיעו כי יחרימו את מוזילה ● הסיבה: המנכ"ל החדש תרם בעבר 1,000 דולר לקמפיין שנועד לאסור על נישואים בין בני אותו המין

היי קמאבק. ברנדן אייך, המנכ"ל המתפטר של מוזילה. צילום: דארסי פדילה, ויקיפדיה

מינוי המנכ"ל החדש של מוזילה (Mozilla) מעורר סערה: מפתחים גאים לפיירפוקס (Firefox) הודיעו כי יחרימו את הארגון בעקבות ההחלטה להציב בתפקיד, באופן מיידי, את ברנדן אייך. הסיבה לכך היא שלפני מספר שנים תרם אייך 1,000 דולר לקמפיין נגד נישואים בין בני זוג מאותו המין.

אייך הוא מייסד שותף של מוזילה וכיהן עד כה כסמנכ"ל הטכנולוגיות של הארגון, אולם הוא ידוע בעיקר כמי שפיתח את שפת הג'אווה סקריפט (Java Script), אחרי שהצטרף לנטסקייפ (Netscape) ב-1995. בפוסט שפרסם לאחר היוודע מינויו הוא כתב כי "לכבוד הוא לי להתמנות למנכ"ל ואני מבטיח לעשות כל שביכולתי כדי להוביל את מוזילה לפסגות חדשות". הוא ציין כי המנכ"ל היוצא של מוזילה, ג'יי סאליבן, יסייע לו בתהליך החפיפה.

מינויו של אייך עורר את חמתם של האמפטון ומייקל קטלין, זוג מפתחים שנשואים זה לזה. השניים הם המייסדים של חברת התוכנה Rarebit. הם פנו במכתב פומבי למוזילה בו ציינו כי "כזוג גאה נשוי, וכמפתחים, בחרנו להחרים את הפרויקטים של מוזילה. לא נפתח יותר לפיירפוקס". השניים הודיעו כי החליטו "להסיר את האפליקציה Color Puzzle מ-Firefox Marketplace ולהפסיק לעבוד על כל האפליקציות לפיירפוקס שאנחנו עובדים עליהן בימים אלה".

מעניין האם תהיה למינויו של אייך השלכה על העובדים הלהט"בים של מוזילה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנקלדברי בני הזוג, "נמשיך בחרם עד שאייך יועבר מכל פעילות יומיומית שהיא במוזילה – צעד שאנחנו מאמינים שלא יקרה, לאור התמיכה המתמשכת שהוא מקבל מהארגון".

"אנחנו מאוד עצובים, כי אנחנו אוהבים את האנדרדוג שלוחם כדי שהדברים יהיו טובים יותר", סיכמו. "אלא שמאחר שאנחנו שייכים למיעוט, אנחנו לא יכולים להתעלם מהסטירה שנתתם לנו בפרצוף בהחלטה לאפשר לאיש שכזה להוביל את מוזילה".

הקמפיין אליו תרם אייך נועד על מנת להעביר במשאל עם את הצעה 8, שביקשה לאסור על נישואים גאים בקליפורניה. ההצעה עברה במשאל העם, אולם לאחר מכן בוטלה על ידי בית המשפט, לשמחתם של בני הזוג האמפטון ורבים אחרים.

אייך, אגב, אינו היחיד ששמו נקשר בהומופוביה בימים האחרונים: אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, הטיח בשרשור בפייסבוק (Facebook) הערות הומופוביות נגד גולש הומו, שהביע מחאה על ההתנהגות שלו ושל הוועד. הפוסט עסק במקור בכלל במפקד שחסן מנהל בימים אלה לליכוד, במטרה למנוע את בחירתו של שר התחבורה, ישראל כץ, לרשימת המפלגה לכנסת הבאה, לאחר שזה החל בביצוע תהליכים להפרטת נמל אשדוד. הדברים של חסן עוררו סערה בפייסבוק והוא אמר לאחר מכן כי אין לו שום דבר נגד הומואים ושיש לו הרבה חברים מהקהילה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים