תוכן שיווקי

מוטי הדס, מטריקס: "אנו רואים ב- OpenStack את הטכנולוגיה המעניינת ביותר בענן הפרטי וההיברידי, ונערכים להובלת התחום בישראל"

25/03/2014 17:36

"OpenStack הינה פלטפורמה מרתקת ומחוללת שינוי בתחומי הענן והמיחשוב הארגוני, והיא הופכת להיות הסטנדרט דה פקטו של פלטפורמת הענן. בעקבות העניין הרב שנוצר בישראל ובעולם סביב פתרונות תשתית כשירות ופלטפורמה כשירות (OpenStack ו-OpenShift, בהתאמה), וכנגזרת של מחויבותנו להוות קטליזטור לשימוש בקוד פתוח בארגוני האנטרפרייז, אנחנו נערכים להובלה של המהפכה הגדולה ביותר בשנים האחרונות בעולם תשתיות המיחשוב. זו מהפכה ששקולה לפריצת הלינוקס (Linux) ולשינויים שחוללה".

את הדברים האלה אמר מוטי הדס, מנהל אגף פתרונות תוכנה וקוד פתוח בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, נציגת רד-האט (RedHat) בישראל, בדברים שנשא בפני משתתפי כנס Red Hat Hybrid Cloud, שערכה מטריקס בשיתוף רד-האט. הכנס שנערך באחרונה בהשתתפות עשרות מנהלים ויועצים בכירים בתחומי תשתיות ה-IT והענן עסק בנושא פתרונות ענן היברידי מבוססי OpenStack ו-OpenShift, שיסייעו ל-IT להתקרב לעשייה הליבתית של הארגון.

לדברי הדס, "פרויקט ה-OpenStack הינו שיתוף פעולה בינלאומי של מפתחים ואנשי טכנולוגיה העובדים במשותף על יצירת פלטפורמה בסטנדרט פתוח עבור עננים פרטיים וציבוריים. רד-האט היא המובילה העולמית בתרומת קוד לפרויקט זה והשילוב של OpenStack עם פתרונות ניהול הענן של רד-האט מאפשר להעצים את היתרונות בטכנולוגיות הענן".

הדס הסביר בדבריו כי "OpenStack היא 'מערכת הפעלה' לענן המורכבת ממספר רב של APIs הכתובים ב-Python, מקורו של הפרויקט בנאס"א (NASA) ו-Rackspace, כאשר המטרה הינה לספק אינטגרציה חופשית בין כלל התשתיות המרכיבות את הענן הפנים ארגוני שלנו. OpenStack מאפשר לחברות וארגונים לחקות את התנהגות הענן הציבורי בתוך הארגון וליהנות מזמינות משאבים ללא חסמים".

הדס ציין כי בין הפרויקטים המרכיבים את OpenStack ניתן למנות את:

  • Nova – המנהל את ה-Hypervisors המבוססים לרוב על KVM.
  • Horizon – ממשק הניהול ממנו מנוהלת כלל הסביבה.
  • Neutron – לניהול שכבת הרשת.
  • Keystone – ניהול הזהויות וההרשאות בסביבה.
  • Glance – מנהל את האימג'ים מהם פורסים מערכת.
  • Cinder – מנהל את ה-Block Storage.
  • Swift – מנהל את ה-Object Storage.
  • Heat – מאפשר אוטומציה של תהליכים בסביבה.

לדברי הדס, "OpenStack מקדם אוטומציה ואינטגרציה בין מרכיבים שונים על מנת להפוך את ה-IT לשירות שמקרב אותו לעשייה הליבתית של הארגון, וזוהי המהות של IaaS".

הדס הוסיף והתייחס לפתרון התשתית כשירות (PaaS) של רד-האט וציין כי "OpenShift Red Hat הוא שכבה המאפשרת יצירת סביבת מחייה לאפליקציות של הארגון – סביבה אותה יוכלו לצרוך המפתחים בארגון כשירות (Services), ובכך לקצר משמעותית תהליכי בנייה והגדרה של סביבות הפיתוח, הבדיקות והייצור בארגון. בנוסף, OpenShift מאפשר להאיץ את מחזור הפיתוח של האפליקציות הארגוניות ולהעביר אותם לצרכנים בלחיצת כפתור. כל זאת תוך שמירה על אחידות סטנדרטים ופתיחות לשפות פיתוח, Middleware ומסדי נתונים, תוך מימוש מלוא היתרונות של הענן".

אירועים קרובים