תוכן שיווקי

אקטיפיו השלימה גיוס הון של 100 מיליון דולר והצטרפה למועדון היוקרתי של חברות הזנק גלובאליות בשווי של למעלה ממיליארד דולר

26/03/2014 13:00

אקטיפיו (Actifio) הודיעה כי היא גייסה 100 מיליון דולר במימון חדש. הגיוס נעשה לפי שווי חברה של 1.1 מיליארד דולר. הצבעת האמון בגיוס הנוכחי מציבה את החברה במועדון העילית של חברות הזנק צעירות וגלובאליות עם הערכות שווי של למעלה ממיליארד דולר.

אקטיפיו נוסדה ב 2009 בארה"ב, ומשרדיה ממוקמים בבוסטון. החברה מוגדרת כיום על ידי גרטנר (Gartner) וחברות דירוג נוספות ומובילות בעולם כחברה הצומחת ביותר בתחום אחסון הנתונים בשוק העולמי. אקטיפיו מציעה פתרון ייחודי לבעיית הגידול בעותקי המידע בעולמות האחסון והגיבויים ומתבססת על תוכנה.

הפתרון שמייצרת אקטיפיו מאפשר להגן ולנהל את כל עותקי המידע של ארגונים הנגזרים ממערכת הייצור המרכזיות (production) ומשמשים את הארגון לפיתוח, לבדיקות, לרפליקציה מקומית ומרוחקת ,לעותקי רגולציה, לעותקי אנליטיקה וכמערכת גיבויים ממקום אחד מרכזי, ללא תלות בספק האחסון (הדיסקים), או בספק תוכנת הגיבויים, עם ממשק ניהול פשוט קל לתפעול (iPhone) ומתן אפשרות לגישה מיידית לעותקי המידע.

החברה צוברת במהירות לקוחות אירגוניים גדולים ותוקפת את הבעיה של ניהול עותקי המידע בתפיסה חדשנית אשר מובילה לחסכונות כספיים ניכרים בהוצאת האירגוניים על רכש חומרה ותוכנה בתחומי האחסון והגיבויים.

לדברי ג'יימי גולדשטיין, שותף בקרן הון סיכון שהיה המשקיע הראשון באקטיפיו והשתתף גם בסבב הגיוס האחרון, "רעיון כזה מגיע בערך פעם בעשור". הנתונים הפכו לחלק כה חשוב ומהותי בכלכלת ההיי-טק והמשק כולו ולכן כל מי שנדרש לאחסן הרבה נתונים מתמודד מול בעיה זו.

אקטיפיו, אשר נוסדה בשנת 2009, מקווה לצאת להנפקה לציבור בשלב מסוים בשנה הבאה, והמשקיעים שלה מהמרים על החזר השקעה גדול מאוד.

לדברי מנהל המחקר של IDC, אשיש נדקארני, ענקיות האחסון הגדולות ומובילות השוק רואות באקטיפיו יריב פוטנציאלי ומנסות בתקופה האחרונה להגדיל את המיקוד שלהן בתחום ניהול העותקים, אבל על פי רוב התנהלותן איטית והן עדיין מהססות לאמץ את התפיסה החדשנית של אקטיפיו לניהול עותקי מידע, משום שהיא מהווה בגדר איום על פעילותם העיקרית של מכירת שטחי אחסון נוספים – דבר שמשמעותו בפועל היא הקטנת היקף המכירות.

בישראל החלה חברת אקטיפיו לפעול בסוף שנת 2012 וכיום נמנים מעל 10 ארגונים על קהל לקוחותיה.

אירועים קרובים