תוכן שיווקי

לקראת אירוע | גירית פועלת גם בנושא החם בשוק – התייעלות אנרגטית

26/03/2014 14:22

חברת גירית מערכות בקרה ותקשורת זיהתה את הצורך בייעול אנרגטי עבור לקוחותיה בפרט והשוק בכלל, לפיכך רתמנו את מהנדסי מחלקת הבקרה שלנו כדי להביא פתרונות משולבים החל מתכנון רשת התקשורת שיכולה להיות מבוססת על RF או על רשת WI-FI, בשילוב מערכות בקרה וניהול למערכות תאורה ומיזוג.

המערכות להתייעלות אנרגטית שגירית מתכננת ומתקינה בשילוב טכנולוגיות תקשורת WI-FI /RF מאפשרות ללקוח לחסוך והתייעל אנרגטית וכלכלית בשטחים ציבוריים במשרדים וברחבי העיר .

לאור עליית מחיר הדלק בארץ ובעולם, התייעלות אנרגטית ושימוש באנרגיות מתחדשות הפכו כורח המציאות בכל ענפי המשק, מדובר הן על המגזר הציבורי – משרדי ממשלה ועיריות, והן על המגזר הפרטי, מפעלים, בתי מלון, משרדים ועוד. הניסיון מראה כי על ידי נקיטת פעולות אשר לעיתים אינן עולות כסף הן בשלב הקמת המתקן או בשלב מאוחר יותר בו קיים המתקן ניתן לקבל החזר השקעה בתקופה קצרה יחסית.

בבואנו להכין תכנית התייעלות חשוב שיהיו בידנו נתונים על צריכת האנרגיה ועלותה בצורה מפורטת עד כמה שאפשר. ללא נתונים היסטוריים של שנתיים ויותר, יקשה עלינו להכין תכנית מפורטת עד כמה שאפשר.

התחומים בהם עוסקת ההתייעלות האנרגטית הם:

מערכות מיזוג אויר – מערכות אלה הן צרכן גדול ביותר וניתן לחסוך בכל נקודה החל מהמתקן שמייצר קור ועד הצרכן סופי .פוטנציאל החיסכון יכול להגיע לאורך כל השרשרת עד 50%. בפרויקטים חדשים מומלץ להתקין מערכות בעלות נצילות גבוהה ככל הניתן, שימוש בתעלות ובמולכים בסטנדרטים גבוהים ומבודדים ככל הניתן, שימוש ברגשי חום ורגשי נוכחות המחוברים למערכת בקרה מרכזית BMS המבקרת ומתריע לאורך כל התהליך ומספקת דוחות לתחזוקה מונעת. במערכות ישנות עם נצילות נמוכה, כדאי לבדוק החלפת המערכת לחדישה וחסכונית. יש לבדוק שימוש באנרגיה סולארית בטכנולוגיות שונות – חום שיורי, משאבות חום (בספיגה) וטכנולוגיות אחרות הנמצאות היום בשוק.

תאורה – התאורה היא צרכן שני בגודלו ולכן יש להעדיף עד כמה שאפשר שימוש בתאורה טבעית.

תאורת פנים – במקום בו יש קרינה חזקה, ניתן להשתמש במסנני קרינה אשר מאפשרים לאור להיכנס לחדרים מחד ומקטינים את רמת ה- UV. מומלץ שימוש בנורות חסכוניות הקיימות כיום בטכנולוגיית LED.

תאורת חוץ – בשימוש בתאורת חוץ בהספק מעל 100 ואט יש להשתמש בנורות חסכוניות בעלות נצילות של לפחות 80 לומן, רצוי להשתמש בתאורת LED. מערכת תאורה בעומס כולל מעל 5000 ואט תחובר לשעון אסטרונומי לשם ניהול ובקרה יעילים.

בנוסף ניתן להפעיל שיטות ניהול מקומיות ואזוריות להפעלה, כיבוי ועמעום תאורה לפי זמנים מוגדרים מראש על ידי חיבור למערכת בקרה מרכזית וכן שימוש בגלאי נוכחות המותקנים בחדרים.

חשוב להשתמש ביחידות קצה ומערכות ליבה חדישות וחסכוניות במידת הצורך להחליפן לדגמים חדשים בעלי תקן ונצילות מתאימים, חשוב ביותר להשתמש במערכות שליטה בקרה מרכזיות, על ידי חברות מתמחות בנושא לפיקוח ובקרה על כל התהליכים שבדרך לטובת ההתייעלות האנרגטית.

אירועים קרובים