הממונה על ההגבלים העסקיים אישר את המיזוג בין בזק ל-yes

כמעט עשור אחרי שהגישה את הבקשה הראשונה החליט הממונה לאשר את המיזוג בין קבוצת התקשורת לחברת הלוויין, במגבלות מסוימות ● המגבלות נועדו להקל על שחקניות חדשות, בפרט סלקום ופרטנר, להשיק שירותי טלוויזיה

שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת בזק

אחרי כמעט 10 שנים מבקשתה הראשונה של בזק החליט הממונה על ההגבלים העסקיים לאשר למזג לתוכה את yes. עם זאת, האישור ניתן בכפוף לתנאים מגבילים מסוימים, שנועדו להקל על שחקניות חדשות להשיק שירותי טלוויזיה. הכוונה בעיקר לסלקום ופרטנר.

המגבלות לא מאפשרות בזק לגבות מספקיות האינטרנט עלות תמסורת (לפי ג'יגות) על שידורי טלוויזיה והצרכן לא יחויב על נפח הגלישה שלו, אלא ישלם על חבילת הגלישה לפי מהירות החיבור בה הוא משתמש, כפי שנהוג כיום; החברה לא תוכל להגביל או לחסום את הלקוחות מכל שירות שהם רוצים לקבל על האינטרנט; בזק תמכור חבילות של תשתית וחבילות של טלוויזיה בתנאים שוויוניים לכל לקוחותיה, בין אם הם רוכשים ממנה שירותי תקשורת נוספים ובין אם לאו, כאשר חבילת הטלוויזיה חייבת להיות נפרדת מכל חבילת תקשורת שהיא תמכור; בזק ו-yes יבטלו את כל הסדרי הבלעדיות שיש להן בנוגע לתוכני טלוויזיה, מלבד הפקות מקור.

הרשות ציינה כי "התנאים מתפרסמים לאחר תקופת שימוע לציבור, בעקבות טיוטת תנאים שפורסמה בתחילת נובמבר האחרון. הם נועדו לאפשר את פתיחת שוק התקשורת, ובפרט את שוק הטלוויזיה הרב ערוצית, לתחרות. העיקרון העומד בבסיס ההחלטה הוא הורדת חסמי הכניסה לתחום הטלוויזיה, בדרך שתאפשר למתחרים פוטנציאליים לשדר שידורי טלוויזיה באיכות גבוהה על גבי רשת האינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים