ליתיום רכשה את אתר Klout לדירוג פרופילים ברשתות חברתיות תמורת 200 מיליון דולר

האתר הנרכש מאפשר למשתמשים במדיה החברתית לתת ציון של בין 1 ל-100 לפרופילים של משתמשים אחרים ● Klout אף השיקה פתרון לניתוח מותגים שישתלב בהיצע של הרוכשת, שפונה לשוק הארגוני

אתר Klout, המדרג פרופילים של משתמשים ברשתות החברתיות, נמכר לחברת ליתיום (Lithium Technologies), ספקית פתרונות של מדיה חברתית לארגונים, תמורת 200 מיליון דולר. התשלום יבוצע בחלקו במזומן ובחלקו האחר – במניות של ליתיום.

דוברים מטעם כל אחת מהחברות סירבו להגיב לדיווח, אולם על פי Fortune, הן יודיעו על הרכישה במסיבת עיתונאים שתתקיים אחר הצהרים (שעון ישראל) בסן פרנסיסקו.

הדיווח מגיע לאחר שבחודש שעבר פרסם אתר Re/code.net ידיעה לפיה העסקה בין Klout ל-ליתיום נחתמה, אולם לא נסגרה סופית.

Klout נוסדה ב-2008 על ידי שני יזמים: ג'ו פרננדז, המשמש כמנכ"ל, ובין טראן. המשתמשים באתר יכולים לדרג את הפרופילים של המשתמשים האחרים ב-"ניקוד Klout" – מספר בין 1 ל-100, ואדם שקיבל ניקוד גבוה יותר נחשב ליותר משפיע במדיה החברתית.

מאז ימיו הראשונים של האתר הוא עורר מחלוקת, בין היתר מאחר שבשלב מסוים, מומחה הטכנולוגיה רוברט סקובל קיבל בו ניקוד גבוה יותר מזה של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. מקרה זה הביא את אנשי האתר להפיק לקחים ולשנות את העיצוב שלו. בנוסף, מומחים העלו שאלות לגבי הערך של הדירוג של כל משתמש והאם ניתן להרוויח ממנו.

בהמשך התרחבה החברה והחלה להציע את שירותיה לארגונים. היא הקימה אתר שמספק ניתוח של מותגים ופלטפורמה שמאפשרת למשתמשים הארגוניים לפרסם פוסטים ומאמרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים