תוכן שיווקי

רשמים מכנס הלקוחות העולמי של SAS בארה"ב – וושינגטון

13/04/2014 15:02
SAS

בשבוע שעבר נערך SAS Global Forum 2014, כנס הלקוחות השנתי של  SAS – בוושינגטון די.סי. בירתה של ארצות הברית.

הדובר הראשי בכנס היה מר קולין פאואל, לשעבר רמטכ"ל הצבא האמריקני בתקופת מלחמת המפרץ ומזכיר המדינה בתקופתו של הנשיא ג'ורג' בוש האב.

קולין פאואל

כ- 4,500 משתתפי הכנס הגיעו לשמוע את מר פאואל, שסיפר כי כשהיה מייג'ור בצבא, הוא נישלח ללימודי תואר במדעי המחשב, דבר שסייע לו לאחר מכן להבין את חשיבות המידע בתהליך קבלת ההחלטות, לצד הרחבה גדולה של השימוש במחשב ע"י מפקדים מצבא, ואני משרד החוץ האמריקני.

"האנשים חשובים ביותר", אמר פאואל, והוסיף כי "ומפקדים בצבא כמו גם מנהלים בארגונים שונים צריכים לתת להם את ההזדמנות להביע את דעתם כאנשי מקצוע בטרם יקבלו החלטה. אנו צריכים ללמוד להקשיב היטב לאנשים ולא רק לתכנן את המשך דברינו במהלכו של דיאלוג, דבר בו רבים מאיתנו חוטאים. הקשבה לאנשים בארגון תיתן למנהלים את האפשרות לקבל החלטות איכותיות, המסתמכות על דעתם של המקצוענים שבארגון".

פאואל הסביר כי היום אנו נמצאים בעידן בו עובדי הארגונים השונים כבר עושים שימוש יומיומי במערכות מיחשוב, והמידע הנידרש לארגון קיים: "צריך לדעת לעבור לשלב הבא בו נפיק מהמידע ערך נוסף באמצעות מערכות ומוצרים אנליטים שיאפשרו ללמוד מהעבר ולהסיק לגבי העתיד".

"אם נדע ונכיר את נתוני העבר, נוכל לשאול שאלות נכונות יותר" אמר מר פאואל בסיכום דבריו, והבהיר כי "מנהיגים טובים יודעים להקשיב לאנשיהם ולתת בהם אמון ובטחון, מה שיאפשר להם להגיע למצוינות אישית וארגונית וליצירת הצלחה עיסקית".

הדובר המרכזי השני היה מר פיליפ מד (Phillip Mudd), לשעבר סגן מנהל ה- CIA וה- FBI. "כמנהל בכיר בארגונים כגון ה- CIA וה- FBI אתה נידרש לאתגרים מורכבים הנובעים מחד מריבוי המידע ומאידך בקושי לאתר את הנידרש", סיפר, ונתן דוגמאות מעבודות המרתקת לדילמות עימן התמודד: "איך אתה כמנהל בוחר את השאלות הנכונות לשאול ?", "איך לוקחים מהנתונים הרבים את המידע הנידרש לצורך המקרה הספציפי, וכיצד מארגנים את המידע כך שבבוא הצורך נגיע אליו במהירות האפשרית?"

פיליפ מד

מד אמר שישנן שאלות רבות בתחום צרכי המידע, אך גם רעיון לפתרון. הפתרון לדעתו הינו בתפקיד חדש בארגון שיקרא CDS – Chief Data Scientist.

"הטכנולוגיה והכלים כבר כאן, ואנו רואים זאת במיוחד בחברות דוגמת SAS", הסביר מד, והסיף כי "הארגון גם בשל מבחינה תרבותית ארגונית לתפקיד חדש שייתן מיקוד בליבת המידע הארגוני, ובקשר שבינו לבין יעדי הארגון".

"מנהלים בארגונים מכירים את הצורך העיסקי, אך נידרשים למומחי מידע שידעו לשאול את השאלות הרלוונטיות לאותו צורך" הוסיף ואמר איש הביטחון הבכיר לשעבר. "לעיתים צריך לצאת מתוך הקופסה והחשיבה הסטנדרטית, ולתת כלים לפתרון בעיות ממש ב- Real Time".

אירועים קרובים