מחקר: סכסוכים פוליטיים יעברו בהדרגה מהזירה הפיזית לווירטואלית

בעתיד הקרוב נראה הרבה פחות מלחמות בין חיילים, טנקים ומטוסים והרבה יותר מאבקים שיתנהלו דרך המחשב - כך מעלה דו"ח של Mandiant ● על פי הדו"ח, צבאות סוריה ואיראן, שעדיין נלחמים מול המורדים בשדה הקרב הפיזי, הופכים מתוחכמים יותר ויותר גם בזירה הקיברנטית

הצבא האלקטרוני הסורי וגורמי סייבר איראניים הם בעלי המניעים ההרסניים ביותר בעולם מבין ההאקרים שפועלים למטרות פוליטיות, והולכים ומתעצמים עם הזמן – כך עולה מדו"ח האיומים השנתי של מעבדות Mandiant, שנרכשה בינואר על ידי FireEye. נראה כי מדובר בחלק מהמגמה במסגרתה עוברות המלחמות יותר ויותר אל המרחב הקיברנטי.

על פי הדו"ח, על אף שהטקטיקות של שני הגורמים הללו מתקדמות פחות, "לא תהיה להם בעיה להפוך למתוחכמים עוד יותר בעתיד הקרוב. זאת, נוסף לעובדה שהם לא זקוקים לגישות מתוחכמות יותר, על מנת לייצר נזק והשפעה רבים".

עוד עולה מהמחקר כי הגורמים המאיימים המתקדמים והממומנים ביותר בעולם הם פושעים פיננסיים והממשלה הסינית, וכי סכסוכים פוליטיים גלובליים יעברו בהדרגה מהזירה הפיזית לזו הווירטואלית. הם יכילו יותר ויותר מרכיבי סייבר, שישפיעו בסופו של דבר על ארגונים פרטיים ומטרות אחרות וייאלצו אותם להגן על עצמם מפני איומי סייבר שיתעוררו כתוצאה מסכסוכים פוליטיים. כמו כן, הדו"ח הנוכחי של Mandiant מעלה כי הממשלה הסינית, שבעקבות הדו"ח הקודם הכחישה כי היא פועלת בזירת הסייבר, לא פסקה מפעילותה, אלא רק החליפה את התשתיות של יחידת הסייבר שלה.

הדו"ח אף חושף כי מידת ההצלחה של ארגונים בהתמודדות עם איומי סייבר מעורבת. החוקרים מציינים כי היו בשנה החולפת מקרים בהם ארגונים חשפו מתקפות ממוקדות והגיבו עליהן, "אבל אנחנו רחוקים מאוד מהמצב הרצוי, האידיאלי". הנתונים מראים שארגונים מצאו פרצות ברשתות שלהם מהר יותר (229 ימים לעומת 243 ב-2012), אולם התוקפים עדיין נמצאים ברשת שני שלישים מהשנה (שמונה חודשים) לפני שהם נתפסים. יתירה מכך, שיעור הארגונים שזיהו איום מתקדם או פרצה למערכת בכוחות עצמם ירד ועומד כעת על 33% לעומת 37% ב-2012.

Mandiant עלתה לכותרות בעקבות מתקפה מקוונת אליה נפל קורבן הניו-יורק טיימס (New York Times), שבעקבותיה הוא ערך בשנה שעברה תחקיר ממנו עלה כי צבא סין קשור למתקפות על מערכות של חברות וסוכנויות בארצות הברית. החברה, שנשכרה על ידי העיתון, גילתה שהגוף שמבצע את המתקפות הללו הוא יחידה 61398 של הצבא הסיני, שפועלת מבניין משרדים בן 12 קומות בשנחאי. על פי הממצאים, "אחוז מדהים" מהמתקפות נגד ארגונים בארצות הברית מבוצע משם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים