תביעה נגד מיקרוסופט: כשל ניהולי הוביל לקנס של 731 מיליון דולר

ההאשמה העיקרית היא נגד המנהלים, כולל ביל גייטס וסטיב באלמר, בכך שהחברה לא עמדה בהתחייבויותיה להציע לצרכנים באירופה אפשרות לבחור דפדפן אחר מלבד אינטרנט אקספלורר

קים ברוביק, בעלת מניות של מיקרוסופט (Microsoft), הגישה בסוף השבוע תביעה כנגד החברה לבית המשפט בסיאטל, בטענה כי האופן שבו טיפלה החברה בשגיאה בדפדפן אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) הוביל לקנס שיא של 731 מיליון דולר שהוטל עליה באיחוד האירופאי.

בתביעה מואשמים הדירקטורים והמנהלים של החברה, ובהם המייסד ביל גייטס והמנכ"ל לשעבר סטיב באלמר, בכך שלא ניהלו את החברה כנדרש, ובכך שהחקירה של מועצת המנהלים ביחס לשגיאה ולנסיבות שבהן אירעה לא הייתה מספיק מעמיקה.

זו התביעה הראשונה שהוגשה בעקבות הפרשה שהביכה את מיקרוסופט. במרץ בשנה שעברה הטילה הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופאי את הקנס הענק על מיקרוסופט לאחר שקבעה כי ענקית התוכנה לא עמדה בהתחייבותה משנת 2009 להציע לצרכנים באירופה אפשרות לבחור דפדפן אחר מלבד אינטרנט אקספלורר.

ענקית התוכנה מעולם לא סיפקה הסברים מלאים בסוגיה, והסתפקה בתגובה האומרת כי עקב "שגיאה טכנית" לא הוצג המסך לבחירת דפדפן לצרכנים באירופה. מקורות המקורבים לחברה הבהירו כי הבעיה קשורה לעדכון של תוכנת Windows 7. בחקירה שנערכה נמצא כי המסך לא הוצג לכ-15 מיליון צרכנים באירופה בתקופה שבין מאי 2011 ויולי 2012. הבונוסים של באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט דאז, ושל מנהל חטיבת חלונות דאז, סטיבן סינופסקי, קוצצו בעקבות הפרשה.

בתביעתה ציינה ברוביק כי ביקשה ממועצת המנהלים של מיקרוסופט לערוך חקירה ממצה ולנקוט אמצעים כלפי הדירקטורים או המנהלים שלא מילאו את חובתם. לדבריה, בתשובה שקיבלה ממיקרוסופט ציינה החברה כי לא נמצאו ראיות להפרה של חובת הנאמנות מצד מנהלים או דירקטורים, בהווה או בעבר.

בתגובה שמסרה ביום ו' חזרה מיקרוסופט על עמדה זו. "הגברת ברוביק ביקשה ממועצת המנהלים לערוך חקירה ולהגיש תביעה כנגד דירקטורים או מנהלים. מועצת המנהלים שקלה בקשה זו בכובד ראש כפי שהתבקשה ולא מצאה בסיס לתביעה" על פי תגובת מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים