סמסונג מגייסת לעזרתה את מנהלי גוגל כעדים במשפט מול אפל

פרקליטי החברה הקוריאנית מנסים להוכיח באמצעות אנשי ענקית החיפוש שניתן היה לפתח מערכת הפעלה עצמאית מבלי להעתיק פטנטים של אפל

סמסונג (Samsung) קראה לדוכן העדים בסוף השבוע לראשון מבין שבעה מנהלים בגוגל (Google) אותם זימנה להעיד לטובתה במשפט הפטנטים מול אפל (Apple), התובעת ממנה פיצויים בסכום של שני מיליארד דולר.

הירושי לוקהיימר, סגן נשיא להנדסת אנדרואיד (Android) בגוגל, העיד בבית המשפט שבסן חוזה, קליפורניה, על הפיתוח של מערכת ההפעלה אנדרואיד, המותקנת במכשירי סמסונג. פרקליטי סמסונג ניסו להוכיח בעזרת לוקהיימר כי גוגל הייתה מסוגלת, ללא שום בעיה, לפתח מערכת הפעלה משלה גם מבלי להעתיק פטנטים של אפל.

לוקהיימר הצטרף לגוגל בשנת 2006, כשהפיתוח של מערכת אנדרואיד בחברה כבר היה בעיצומו, לאחר שגוגל רכשה את החברה בשנת 2005. "בעוד שבעבר טלפונים היו בעיקר מוצר חומרה, הרי שבתקופה זו הם עברו להתבסס יותר על תוכנה, ואנו סיפקנו תוכנה" אמר לוקהיימר.

במענה לשאלתו של פרקליט סמסונג, ג'ון קווין, אם לוקהיימר העתיק אי פעם משהו ממכשירי iPhone, השיב לוקהיימר "לא שידוע לי" והוסיף כי "אנו אוהבים לגבש זהות משלנו. חשוב לנו להתבסס על רעיונות שלנו".

בניגוד למשפט הקודם משנת 2012, בו תבעה אפל את סמסונג על הפרת זכויות בעיצוב, הרי שהמשפט הנוכחי עוסק כולו בפטנטים בתחום התוכנה. לטענת אפל, במכשירי סמסונג, ובהם Galaxy S3, יש משום הפרה של זכויותיה בחמישה פטנטים, ובשל כך תובעת אפל פיצויים בסכום של 2.2 מיליארד דולרים. סמסונג, לעומתה, תובעת את אפל על הפרת זכויות בשמונה פטנטים ומסתפקת בפיצויים של שבעה מיליון דולרים.

אפל סיימה להעלות את עדיה ביום ו' וכעת החל שלב העדויות של סמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים