גרישה סוקולובסקי, אורקל: "המנמ"ר נדרש להפחית עלויות, לצמצם את המידע המאוחסן ולפשט את ה-IT"

"ניתן לפתור את האתגרים הללו בדרכים שונות, שהעיקריות שבהן הן שימוש במערכות מהונדסות, במערכות אחסון חכמות וכמובן, מיחשוב ענן", אמר סוקולובסקי, CTO חטיבת המערכות של אורקל ישראל

"המנמ"ר הארגוני מצוי במלחמה בכמה חזיתות: עליו לתת מענה מהיר לדרישות העסקיות של הארגון – לצמצם את הוצאות ה-IT, ולפשט את המורכבות הקיימת במערכות המיחשוב", כך אמר גרישה סוקולובסקי, CTO חטיבת המערכות של אורקל (Oracle) ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדברי סוקולבסקי, "אנחנו שומעים יותר ויותר על כך שמנמ"רים נדרשים להתמקד בהפחתת עלויות ובנייה יעילה יותר של מערכות. המנמ"רים מדווחים על רצון בצמצום כמות הנפח של המידע המאוחסן כאמצעי לחסכון במשאבים – רכש חומרה ותוכנה, שטח רצפה וחשמל". הוא ציין כי "המידע, המובנה והבלתי מובנה, גדל באופן אוקספוננציאלי. בנוסף, נדרשת קונסולידציה במערכות ה-IT, לטובת פישוט הסיבוכיות הקיימת כיום במערכי המיחשוב הארגוניים. לצד כל אלה, הם מחויבים ל-TTM, זמני הקמה והגעה מהירים יותר של מערכות, שירותים ויישומים".

"ניתן לפתור את האתגרים הללו בדרכים שונות", ציין סוקולובסקי. "העיקריות שבהן הן שימוש במערכות מהונדסות, במערכות אחסון חכמות וכמובן, מיחשוב ענן – ציבורי, פרטי או בן כלאיים. מכלול המערכות הללו מאפשר כיום להעלות ביצועים פי 10, להוריד את היקף האחסון עד פי 50 ולצמצם את משך פיתוח והטמעת היישומים משנים, כפי שהיה בעבר, לחודשים".

הוא ציין כי "לפני ארבע שנים, בעקבות הרכישה של סאן (Sun), הפכה אורקל מחברת תוכנה טהורה לחברת מערכות ופתרונות. בכך היא מעמידה ללקוחותיה חומרה, שרתים, את מערכות ההפעלה סולאריס (Solaris) ואורקל לינוקס (Linux), מערכות וירטואליזציה ומערכות אחסון מבוססות סטורג'טק. אנחנו מספקים לשוק מערכות מהונדסות, שמשלבות חומרה ותוכנה יחדיו. בדרך זו אנחנו מספקים 'ערימת IT', שכוללת שמונה שכבות: העליונה, תוכנה ויישומים, ERP, בילינג, BI ,EBS ו-CRM. מתחתיה יש שכבת תווכה מבוססת WebLogic וג'אווה (Java). שכבות נוספות הן בסיסי הנתונים; רישות מבוסס רשת וירטואלית (SDN); מערכות הפעלה; וירטואליזציה לשרתים; שרתים; ומערכות אחסון".

"אורקל ייחודית בכך שהיא מספקת את כל השכבות האלה יחד", אמר סוקולובסקי. "זאת, בניגוד לחברות אחרות, דוגמת EMC, מיקרוסופט (Microsoft), נט-אפ (NetApp), סאפ (SAP), יבמ (IBM) או HP. כך ניתן לתפור פתרונות מורכבי שכבות עם אינטגרציה ביניהן, אנכית או אופקית. פתרונות אורקל מבוססים על מערכות פתוחות – מוצרי מדף שניתנים לרכישה בנפרד או בצורה אינטגרלית".

לדבריו, "אנחנו מגיעים ללקוחות הארגוניים עם 'תפריט' , משמע – היצע מוצרים לשכבות ה-IT, ועם 'ספר בישול', משמע – הוראות הטמעה קלות ופשוטות, עם זמן התקנה שמתקצר משנים לחודשים ומחודשים לשבועות. הטכנולוגיה של חומרה ותוכנה מהונדסים יחדיו מביאה לצמצום נפחים, שיפור ביצועים והורדת עלויות כוללת. בשל העובדה שיש לנו את הקניין הרוחני (IP) על מרכיבים רבים של הפתרונות, אנחנו מקצרים את זמני ההטמעה, כי הכול ידוע – מה צריך לעשות ומתי ומה נדרש לחברה עבור מה. זה כמובן מפחית את כמות השגיאות".

סוקולובסקי התייחס גם למיחשוב הענן ואמר כי "לצד הענן הציבורי, אנחנו מציעים ללקוחות הארגוניים בניית ענן פרטי במתכונת של בסיס נתונים כשירות (DBaaS) או תשתית כשירות (IaaS). ללקוחות מתקדמים יותר אנחנו מציעים את גישת הענן בן הכלאיים, במסגרתה יתבצע הייצור בענן הפרטי והפיתוח והבדיקות ייעשו בענן הציבורי. גישה זו מתאפשרת מאחר שהכול מבוסס על מערכות פתוחות".

הוא סיכם באומרו כי "אנחנו מלווים את המנמ"רים בהתמודדות שלהם עם הצורך הגובר לתת מענה מהיר לאתגרים העסקיים והטכנולוגיים ומספקים פתרונות המסייעים להם לעמוד בהצלחה במשימות אלה. אנחנו עדים לכך שבשל הרצון ההולך וגובר של המנמ"רים בהורדת עלויות התפעול של ה-IT, הם אכן הולכים יותר ויותר לפתרונות משולבים של חומרה ותוכנה, לצד הליכה למיחשוב ענן לסוגיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים