Javelin Browser: דפדפן שבהחלט שווה בדיקה

לחלק מאיתנו לא מספיקה ברירת המחדל לגלישה שמגיעה עם המכשיר שלנו - הדפדפן שנסקר הפעם מצויד בכמה תכונות שמפרידות אותו משאר המתחרים שלו

אחד מהדפדפנים שאפשר להשיג למערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) הוא Javelin Browser שמציג, גם בגרסה החינמית שלו, כמה תכונות נחמדות שיכולות לשמש את מי שלא רוצה להסתפק באחד מדפדפני השורה הראשונה והידועה, ואני לא מתכוון כאן לרמת ביצועים אלא לשם המותג.

אחת התכונות הייחודיות לו, לפחות בינתיים, היא האפשרות לקרוא דף אינטרנט בתצורת טקסט נקייה בלבד, בלי כל מה שמפריע באמצע לקריאה, החל בתמונת וכלה במודעות. כל מה שאינו טקסט מועף החוצה, ובתצורה הזו גם ניתן להגדיל ולהקטין את גודל הגופן שממש לתצוגת הטקסט. כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על צלמית העין בפס הראשי, בסמוך לכתובת. באתרים בשפות לועזיות בדרך כלל לא תיתקלו בבעיה, לעומת זאת בעברית, כנראה שכמעט תמיד תתקלו בבעיה להציג את הדף בו אתם מביטים בתצורת טקסט בלבד, במיוחד באתרים שמותאמים באופן אוטומטי לשימוש בטלפונים.

תכונה נוספת שיכולה לעזור לו לחבב את עצמו על המשתמשים היא האפשרות לקבוע חסימת פרסומות באופן מובנה. כל מה שצריך לעשות הוא להזיז מתג בהגדרות האפליקציה שמופיעות בעת שמבצעים גרירה קלה משמאל לימין מקצה המסך או בעת שלוחצים על כפתור התפריט שמקום בפינה השמאלית העליונה של התפריט.

עוד לפני ההגדרות תמצאו בתפריט הזה את האפשרות לבצע גלישה אנונימית, כפי שניתן לצפות כיום בכל דפדפן מודרני, ובהגדרות אפשר לקבוע האם לאפשר גישה למיקום של המכשיר, האם להשתמש במצב מסך מצא, האם להשתמש בתוסף הפלאש (אם הוא קיים במכשיר, ואם גרסת האנדרואיד נמוכה מ-4.3 בלבד), להגדיר את דף הבית שיוצג כברירת מחדל בעת שמפעילים את הדפדפן, ועוד.

Javelin התגלה עד מהרה כדפדפן מהיר למדי, גם בפתיחת מספר לשוניות גלישה במקביל (עד 10 בגרסת החינם, ללא הגבלה בגרסת ה-Pro) ומעבר ביניהן. את המעבר בין הלשוניות אפשר לבצע בעזרת החלקה של שתי אצבעות בכיוון הרצוי, ולמרות 'קצת 'חשדתי' ביכולת הזו לפני ההרצה הראשונה של הדפדפן, היא התגלתה כקלה מאוד ליישום, וכשימושית ביותר. הדרך השנייה היא כמובן לגעת קלות בלשונית פתוחה כדי לעבור אליה, ויש גם דרך שלישית שימושית יותר במקרה של ריבוי לשוניות פתוחות, באופן שקשה לראות את כולן בבת אחת: להשאיר אצבע לשנייה או שתיים על לשונית פתוחה ואז מופיע תפריט שמאפשר לגלול בין כל הלשוניות הפתוחות בתצוגת תמונה נוכחית וכתובת אתר. לחיצה על אתר בתצוגה הזו מעבירה את המשתמש אליו באופן מיידי.

החלקה של האצבע פנימה מהצד הימני של המסך מציגה את תפריט הסימניות (Bookmarks) שמציגה את הסימניות השמורות במיון לפי שכיחות השימוש באתרים השמורים ולא לפי סידור אלפא-ביתי. ארבע תוויות בתחתית התפריט הזה מאפשרות לשמור את האתר הנוכחי ברשימת הסימניות, לשתף אותו וכן לפתוח לשונית חדשה או לסגור את הלשונית הנוכחית.

Javelin אינו דפדפן מושלם. הוא נתקע לפעמים, הוא לא מציג את כל האתרים בעברית, במיוחד אם משתמשים באפשרות לחסום מודעות (וזה אומר אולי משהו על האתרים יותר מאשר על הדפדפן), והוא משאיר אפשרויות רבות לגרסה בתשלום.

אבל הגרסה החינמית מהירה, התמיכה שלו בסרטוני יו-טיוב (You-tube) משובצים באתרים מצוינת (לא צריך לעבור ליישום חיצוני), והוא מהיר. הוא אולי זקוק לעוד מקצה שיפורים, אבל הוא שווה בדיקה, במיוחד אם כל מה שהשתמשתם בו עד עכשיו הוא דפדפן ברירת המחדל של האנדרואיד של גוגל (Google).

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים