תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | סע"ר – סביבת העבודה הרוחבית החדשה במשרדי הממשלה

13/04/2014 16:30

בכנס "דוקומנטום – הדור הבא" שנערך ע"י NessPRO (קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות) בתחילת אפריל, סקר אלדד אילני,  מנהל פרויקט סע"ר (סביבת עבודה רוחבית) במינהל התקשוב הממשלתי, את הפרויקט שעליו הוא מופקד.

פרויקט סע"ר, המבוסס על מוצרי ניהול התוכן דוקומנטום  מתוצרת EMC (המשווקים בישראל ע"י NessPRO) יוצר תשתית אחידה המשרתת את צרכיהם של משרדי הממשלה בתחום ניהול המסמכים והאירכוב, על פי חזון הפרויקט תהווה סביבת העבודה הרוחבית מערכת משרד ממוחשב אחידה ומתקדמת המופעלת מענן מרכזי לשימוש כלל עובדי הממשלה.

הפרויקט כולל תיוק מסמכים (כולל תיוק מדואר אלקטרוני), הפקדה וגניזה, ניהול תהליכים, סריקה ו-OCR, וניהול משימות.

תחילתו של פרויקט סע"ר באוגוסט 2010, בעת שמשרד האוצר ומשרדי ממשלה מובילים החליטו על הקמת סביבת עבודה ממשלתית רוחבית. המכרז לפרויקט התנהל במהלך 2011. החברה שזכתה היתה נס טכנולוגיות עם משפחת מוצרי ניהול התוכן דוקומנטום מתוצרת EMC. במרץ 2012 – החל פיתוח סע"ר על בסיס יישום לשכה בסיסי של משרד המשפטים, ובחודש מרץ 2013 עלה לאוויר המשרד הראשון בהתקנה מקומית – גנזך המדינה. באוגוסט 2013 החל רכש ענן ממשלתי עבור סע"ר ובמרץ 2014 עלה לאוויר משרד ראשון (ממשל זמין) על סע"ר בענן הממשלתי.

כיום יש חמישה משרדים שכבר מיישמים את סע"ר: גנזך המדינה, משרד החינוך, המשרד לשירותי דת, משהב"ט/מלמ"ב ונציבות שירות המדינה. רשות הכבאות וההצלה ומשרד החוץ מתחילים עליה לאוויר.  בסביבת הענן עומד לעלות לאוויר משרד התקשורת (בנוסף לממשל זמין).

בסביבת העבודה הרוחבית ניתן, בין השאר, לנהל תיקים על פי נושאים, וניתן להתאים מאפיינים שונים על פי צרכי היחידות השונות. קיימות דרכים שונות ליצירת מסמכים בסע"ר כאשר אחת הדרכים, לדוגמא, היא גרירה ממייל. מערכת סע"ר אף יכולה לשלוח מייל יומי למשתמשים עם תזכורות שונות, פריטים שהופנו לטיפול, מסמכים הנמצאים בעריכה מעל לשבוע וכדומה. ניתן לבצע במערכת חיפושים בחתכים שונים, ובאמצעות המערכת ניתן לייבא מסמכים, להפיץ מסמכים וליצור אירועים (גרסאות של workflow) ולהפיצם.

"יישומה של סביבת העבודה הרוחבית כולל אתגרים שונים" אמר אלדד אילני. "מדובר ביישום ראשון של SaaS (ר"ת Software as a Service) על ענן בממשלה, דבר המהווה קונספט חדש למשרדי הממשלה, כולל האוצר. מבחינת ההטמעה – מדובר בתהליך שאינו תהליך תפעולי שגרתי, ותיק ומוסדר. קיימת שונות רבה (שצריכה להשמר) בין משרדים ובין יחידות בתוך משרדים. מהבחינה הטכנולוגית קיים מיגוון רב של תחנות קצה ושל כלי ניהול תצורה, וכמו כן יש לשמור על אבטחת מידע ברמה גבוהה".

אירועים קרובים