מוטי הדס, מטריקס: "אם הייתי מנמ"ר, הייתי מבסס את הענן הפרטי שלי על פתרונות קוד פתוח"

"זה יהיה גם אפקטיבי מבחינת העלות", אמר הדס, "אבל זה גם ייתן לי יתרונות בגמישות ובמהירות הפריסה שלי", אמר הדס - מנהל אגף פתרונות תוכנה וקוד פתוח במטריקס, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "בשנים הקרובות נראה קוד פתוח גם במגזר הציבורי-ממשלתי בישראל"

מוטי הדס, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס. צילום: אור יעקב

"אם אתה שואל מה אני, כמנמ"ר, הייתי לוקח איתי מהכנס הזה, אז אני חושב שאת הענן הפרטי שלי בארגון, או את הניהול של הענן, הייתי מבסס על פתרונות קוד פתוח", כך אמר מוטי הדס, מנהל אגף פתרונות תוכנה וקוד פתוח בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, המייצגת את רד-האט (Red Hat) בישראל. "זה יהיה גם אפקטיבי מבחינת העלות", אמר הדס, "אבל זה גם ייתן לי יתרונות בגמישות ובמהירות הפריסה שלי, כי הטכנולוגיה הזו נבנתה לעולם הענן – זו לא טכנולוגיה שעברה אדפטציות במהלך השנים. היא נייטיב לעולם הזה".

הדס אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים במסגרת Red Hat Summit 2014 – הוועידה השנתית של רד-האט, שנערכה בשבוע שעבר במרכז הכנסים של סן פרנסיסקו, קליפורניה. הכנס, שהתקיים השנה זו הפעם העשירית, משך אליו אלפי לקוחות רד-האט, שותפים עסקיים, אנשי קוד פתוח ועובדי החברה. האירוע, שננעל ביום ה' האחרון, כלל תשעה מרצי מפתח, 12 מושבים טכנולוגיים, חמש מעבדות התנסות, שלושה מפגשי נטוורקינג, תערוכת שותפים ועוד.

הדס פירט ואמר, כי "פתרונות קוד פתוח בהגדרה לא נועלים את המנמ"ר והארגון לספק אחד. הם מאפשרים חופש לבחור, לשנות ולבנות ענן היברידי באופן דינמי. בנוסף, הקוד הפתוח מאפשר להוריד את המעטפת האדמיניסטרטיבית ולבטל את היחס הקלאסי בין כמות המפתחים לכמות הלקוחות. בכלכלת האפליקציות שאנו חיים בה היום, עשרות מפתחים תומכים במיליוני משתמשים. ככה עובדות החברות המצליחות ביותר בעולם. לקוד הפתוח יש חלק קריטי במצב הזה – הוא זה שבעצם מאפשר אותו".


"אני חושב שבטווח של שלוש עד חמש שנים מהיום, נראה העמקה של פתרונות הקוד הפתוח בישראל". מוטי הדס, מטריקס. צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

"אני חושב שבטווח של שלוש עד חמש שנים מהיום, נראה העמקה של פתרונות הקוד הפתוח בישראל", אמר הדס. "הפתרונות האלה קיימים כבר היום בשוק הישראלי בצורה מאוד חזקה בארגוני האנטרפרייז – בין אם מדובר בארגונים מהתחום הפיננסי, טלקו או השוק הביטחוני. אולם, בשנים הקרובות נראה קוד פתוח גם במגזר הציבורי-ממשלתי. אני חושב שהשינוי כבר החל והוא ילך ויעמיק. אנחנו רואים מה קורה בממשל האמריקני, מה קורה בממשלות באירופה ואני חושב שכאשר התהליך הזה של ה-'ענניזציה' יבשיל ויהפוך הלכה למעשה לסטנדרט דה-פקטו בכל הארגונים, נראה שחלק גדול מאוד מהם מבוסס על פתרונות קוד פתוח".

הוא ציין, כי מטריקס מייצגת את פתרונות רד-האט בישראל כ-11 שנים, ומשרתת כ-700 לקוחות. לדבריו, "אנחנו במטריקס מתמקדים בשנה האחרונה בעולם ה-OpenStack ו-OpenShift. קלטנו כח אדם ייעודי לנושא ה-OpenShift והתחלנו להכשיר עובדים לעולם ה-OpenStack. ה-'אני מאמין' שלנו אומר, שמעבר לבאזז ולסיסמאות, אתה חייב שיהיה לך ניסיון Hands On, קצת גריז מתחת לציפורניים, בשביל שבאמת נוכל להביא ללקוח הישראלי את כל הדברים היפים שראינו פה בכנס הלכה למעשה, ובעצם לאפשר להם את ההנעה הראשונית הזו, להתחיל מחר בבוקר עם OpenStack. אני חושב שזה חלק מהערך שלנו".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים