חברת סלולר מכסיקנית תובעת את יבמ בסך 2.5 מיליארד דולר

התובעת טוענת שתחזיות עסקיות שגויות הסבו לה הפסדים גדולים ● יבמ בתגובה: התביעה נועדה למנוע בוררות של החוזה

יבמ (IBM) נתבעת בסך 2.5 מיליארד דולר בטענה לכך שגרמה להפסדים ללקוחה.

התביעה הוגשה לבית המשפט במחוז הדרומי של ניו-יורק (מנהטן), על ידי Iusacell SA, ספקית הסלולר השלישית בגודלה במכסיקו. לטענת התובעת, הענק הכחול הסב לה הפסדים גדולים בשל תחזית עסקיות שגויות, הנובעות מעסקה מ-2010 שנכשלה. על פי יבמ, כל מטרת התביעה היא למנוע בוררות על החוזה.

לפני ארבע שנים, הנהלת יבמ במכסיקו הובילה כמה השקעות בעסקי התובעת. זו האחרונה רצתה להגדיל את היקף עסקיה ואת גודל נתח השוק שלה במקסיקו. לצורך כך, נטען, היא הסתייעה בשותפתה, יבמ מכסיקו, על מנת לוודא כי התשתיות הטכנולוגיות שלה תואמות את תכנית ההתרחבות העסקית. על פי התביעה, יבמ אישרה כי התשתיות הולמות, אולם בפועל, התגלו במהלך השנים תקלות טכנולוגיות רבות. אלה פגעו בביצועי התובעת והביאו לכישלון התוכנית.

מהתובעת נמסר כי יבמ הציגה לה מצגי שווא, ואלה הביאו לכישלון התכנית העסקית. "יבמ הסתירה עובדות מהותיות לפני וגם במהלך מערכת היחסים העסקית שבין הצדדים", נכתב בתביעה.

יבמ מסרה בתגובה כי "יבמ מכסיקו ו- Iusacell SA נכנסו לחוזה ארוך טווח, במסגרתו יבמ מקסיקו ביצעה השקעות משמעותיות בפעילות העסקית של Iusacell, שהביאו לשיפור משמעותי בתשתיות של Iusacell, ב-IT שלה והביאו לגידול בהכנסות של Iusacell".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים