מה צפוי בכנס השנתי ה-20 של לשכת מנתחי מערכות המידע?

חגיגה גדולה של הרצאות מצפה למי שיגיע לכנס, שהשנה מציין 20 שנה להקמת הלשכה

מאת: ד"ר נחמן אורון

לשכת מנתחי מערכות מידע חוגגת השנה 20 שנים לייסודה כגוף האחראי על קהיליית מקצועני טכנולוגיית המידע והתקשוב בישראל. הכנסים שמקיימת הלשכה בכל שנה כבר צברו להם מוניטין של כנסים מקצועיים ואיכותיים ומקום מפגש מרתק עם חברים למקצוע.

השנה, לכבוד חגיגות ה-20 של הלשכה, החלטנו להפוך את הכנס למופע של חגיגה גדולה של הרצאות מרתקות בנושאים מקצועיים מגוונים. לחגיגה הגדולה התגייסו מיטב חברינו, כל אחד יציג בפנינו מופע מרהיב ומתוזמן היטב (17 דקות לכל הרצאה) בנושא מגוון ומרתק.

אז מה יש לנו בתוכנית:

מליאת פתיחה חגיגית בה יספר חברנו פרופ' ישע סיון ממכון קולר לחדשנות באוניברסיטת ת"א, על איך משפיעים אביזרי הטכנולוגיה החדישים על עסקים חדשים. במקבץ הרצאות בנושא Big Data ילמד אותנו פרופ' יוני מזרחי – אנתרופולוג של חברת המידע, איך משתנה מול עינינו מוסד השידוכים בהשפעת יכולות הטכנולוגיה. ד"ר יאיר המבורגר עמיחי ילמד אותנו פרק בפסיכולוגיה ואישיות בעידן הטכנולוגי. את מקבץ ההרצאות הראשון יסיים קובי ביטר, מנכ"ל מיה מחשבים, שינסה לשכנע אותנו כי שלמה המלך גילה איך נבירה חכמה במצבורי מידע, זיכתה אותו בתואר "החכם באדם".

מקבץ ההרצאות השני יעסוק בהשפעת הטכנולוגיה על המרחב הסובב אותנו: פרופ' ירון פלוס מהחוג לגיאו-אינפורמטיקה בטכניון והמדען הראשי של המרכז למיפוי ישראל יציג לנו מה עושה האינטרנט של הדברים למערכות המידע הגיאוגרפיות, בעולם מרובה חיישנים. נמרוד זהבי יציג לנו מופע של הדמיה תלת מימדית, איך אפשר, כבר היום, לחוות ולשייט בכביש מספר 1 העתידי בין ירושלים לת"א, וניר מירצקי, המומחה למשחקים ממוחשבים, ישכנע אותנו כי Gaming איננו סתם משחק.

במקבץ השלישי נשמע הרצאה מרתקת מפיו של ד"ר רועי ורשבסקי, PhD במדעי המחשב וביואינפורמטיקה (האוניברסיטה העברית), MSc בחקר המוח: התמחותו המחקרית היא בתחום מדע המידע (Data Science), תחום המשלב הסקת תובנות וגילוי תבניות מורכבות במערכות בעלות כמויות נתונים ומשתנים עצומות, ובפרט מערכות ביורפואיות. בתחום רפואי זה, נדרשות יכולות מדע המידע לשם ניתוח מידע גנומי, קליני, תרופתי, ושילובו עם מקורות מידע נוספים. תובנות אלו יסייעו לקידום הרפואה לחזון המבוקש של התאמה אישית של תרופה יעילה לכל פרט. בהרצאה נוספת, יספר אלחנן שוורץ, מנהל תחום ניתוח מערכות מידע במשרד המשפטים, למה לדעתו הגיע הזמן לשנות דיסקט בכל הקשור למתודולוגיה הנכונה להכנת מסמכי איפיון. ד"ר סוזן חזן, האוצרת הדיגיטלית של מוזיאון ישראל, תביא לנו טעימה תרבותית ותדגים איך הביאה הטכנולוגיה את אוצרות המוזיאונים לכל כיתה ולכל בית.

הרצאה מרתקת נוספת נשמע מפיו של פלי הנמר מאנשים ומחשבים, שיסביר איך הופכים ממנמ"ר מצומצם ליזם מועצם. הרצאה סוחפת המניעה אנשים לשפר התנהלותם ולהתקדם בקריירה האישית והעסקית-ארגונית.

במליאת הנעילה של הכנס נקיים, בהתאם למסורת, את פאנל המנכ"לים בהנחייתו המשעשעת של חברנו זיו מנדל, ונקנח בהרצאה של מיודענו העתידן, ד"ר רועי צזנה.

ד"ר נחמן אורון הוא יו"ר הכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים