תוכן שיווקי

לקראת אירוע | לחסל את הזומבים!

22/04/2014 12:57

מאת: רוני כפטל

אחת הבעיות הגדולות ביותר בתשתיות הווירטואליות של ימינו היא אתגר השליטה על משאבי החווה הווירטואלית הנובעת מהקלות שביצירת שרתים ווירטואליים חדשים (VM sprawl).

הגורמים לריבוי מספר השרתים הווירטואליים
אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של השימוש בווירטואליזציה נובע מהאפשרות לרכז משאבים לפרויקטים קצרי טווח, ובתום הפרויקט לבטל את ההקצאה של המשאבים ולפרוש אותם מחדש. אולם בפועל, ההקצאה של מרבית השרתים הווירטואליים שנוצרו עבור פרויקטים כאלה אף פעם לא מבוטלת והם ממשיכים לצרוך משאבי עיבוד ואחסון יקרי ערך זמן רב לאחר תום חיי השירות שלהם. סביבות של בדיקה ופיתוח ידועות כמי שמתאפיינות בדפוס שימוש זה ובסביבות אלו ניתן לחסוך כסף רב ע"י ניהול משאבים נכון.

צמצום מספר השרתים הווירטואליים המיותרים
קיימים מספר כלים לניהול ווירטואליזציה אשר נועדו לסייע למנהלי המערכת לזהות את השרתים הווירטואליים היתומים, אך במרבית הסביבות הווירטואליות לא יושמו כלים מתקדמים לניהול של שרתים ווירטואליים מסיבות של זמן, עלות, או משתי הסיבות יחדיו. יש לציין שלמרות שהכלים לניהול הווירטואליזציה יכולים לסייע בזיהוי השרתים הווירטואליים היתומים ובביצוע של מספר צעדים לתיקון ולמניעת קיומם, הרי שאלו הם בעיקר כלי דיווח המציינים היכן יש לפעול ורובם אינם מסוגלים לבצע בפועל את מדיניות ההגירה. מרבית הכלים לטיפול במשימות אלו עדיין מותירים כר נרחב לשיפור, בעולם שדורש אוטומציה של הגדר-ושכח.

משום כך, פתרון ה-Simpana VM Archiving של קומוולט (CommVault) עבור VMware vSphere משנה את כללי המשחק. בעוד שמרבית סביבות ניהול האחסון המסורתיות אינן מצוידות בכלים לניהול ווירטואליזציה, הרי שכלים לגיבוי ושחזור נפוצים מאוד. ככלי לגיבוי ושחזור נהנה מנהל מערכת CommVault Simpana מתמונה מלאה של כל הנתונים שבניהולו: התוכנה יכולה לדעת אילו שרתים ווירטואליים אינם פעילים, ולהפעיל תהליך מבוסס מדיניות, על מנת לסייע – באופן אוטומטי – בצמצום מספר השרתים הווירטואליים ע"י כיבוי, ארכוב ושינוע של מידע.

Simpana VM Archiving מאפשר לזהות שרתי סרק ווירטואליים או שרתים ווירטואליים ישנים, לכבות אותם ובנוסף מאפשר להעביר שרתים ווירטואליים לאמצעי אחסון פחות יקרים – דוגמת דיסקים זולים או ענן – וזאת ע"י שימוש ב-VMware Storage vMotion. את השרתים הווירטואליים המאורכבים ניתן לשחזור באופן מהיר מתוך ה Vmware Vsphere Console גם ע"י משתמשי הקצה. תהליך זה מסיר את הסיכונים הכרוכים בהתרבות מספר המחשבים הווירטואליים ומאפשר שליטה בעלות הבעלות על החווה הווירטואלית.

במסגרת התפקוד החכם של VM Archiving שמציעה קומוולט מוצב מצביע (stub) לפני ש-VMDK נשמר בארכיון, כך שניתן לזהות בקלות את המחשבים הווירטואליים שהועברו לארכיון ולשוב ולשחזר אותם. השחזור מתבצע בלחיצות עכבר ספורות, בעזרת ממשק המשתמש הגרפי של Simpana 10. ניתן גם לשלב שחזור של שרתים ווירטואליים בתהליכים אחרים במסגרת רצף העבודה האוטומטי.

ויתרון חשוב נוסף: טכנולוגיית OnePass של קומוולט מצמצמת את הזמן והמשאבים הנחוצים לפעילויות אלה, הודות לשילוב של גיבוי, ארכוב ודיווח בתהליך בודד. כך נחסך הצורך בסריקות מרובות של החווה הווירטואלית וניתן להפיק את מרב התועלת מפעילויות אלה.

כמו כן, מוצעות אפשרויות רבות לשחזור של השרתים הווירטואליים וניתן לשחזרם כשרתים ווירטואליים מלאים, כ-VMDK, כקבצים וכתיקיות. אפשר לשחזר שרת ווירטואלי לאותו מארח ESX או למארח ESX אחר; ואפשר לשחזר VMDK למאגר הנתונים (Datastore) של מארח ESX.

ומעבר לכל היתרונות האלה, המרכיב הייחודי המאפיין את Simpana VM Archiving בהשוואה לכל שאר הפתרונות, הוא השילוב המלא בפלטפורמה המובילה לניהול נתונים Simpana 10, והעובדה שהוא מוצע בחינם ללקוחות המשתמשים ב-Virtual Server Agent של Simpana. כך זוכים הלקוחות ליהנות לא רק מהגנה על הנתונים אלא גם מניהול מלא ויכולות הכוללות גישה של משתמשי הקצה לשחזורים, הפקה של דוחות מקיפים ועוד.

הכותב הינו מהנדס מערכת בקומוולט, החברה בעלת החזון הייחודי לטיפול בצרכי ניהול נתונים נוכחיים ועתידיים. התוכנה Simpana מספקת פתרון אחוד להגנת נתונים בביצועים גבוהים, לזמינות אוניברסלית ולניהול פשוט של נתונים ברשתות אחסון מורכבות. מידע נוסף בעברית באתר www.commvault.co.il, ליצירת קשר – [email protected].

לפרטים על אירוע VMware Forum לחצו כאן

אירועים קרובים