קנוניקל שחררה גרסת לינוקס אובונטו עם תמיכה לטווח ארוך

החברה מנסה לנצל את הפסקת התמיכה בחלונות XP כדי לשכנע משתמשים לעבור למערכת ההפעלה אותה היא מפיצה

קנוניקל (Cononical), החברה המסחרית העומדת מאחורי הפצת הלינוקס אובונטו (Ubuntu), הודיעה על שחרור גרסת 14.04 של ההפצה שהיא גרסת LTS (ר"ת Long Term Support), גרסה עם תמיכה לטווח ארוך של חמש שנים. זו גרסת ה-LTS הראשונה מזה שנתיים.

החברה גם מסמנת היטב את המטרה שלה: לעודד מעבר של ארגונים ויחידים מחלונות, מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft), במיוחד של משתמשי XP שהתמיכה בה הסתיימה, אבל גם של משתמשי חלונות 7 שהולכת ומתקרבת גם היא לסוף מחזור התמיכה שלה.

גרסה זו גם עברה מיטוב לשימוש במחשבים המצוידים במסך מגע ומשמטחי שליטה התומכים בריבוי מגעים. כמו כן היא ניתנת לשימוש במסכים ברזולוציה גבוהה במיוחד, כולל מסכים עם שמציעים רזולוציה הגבוהה מאבחנה גבוהה מלאה וזאת במטרה לתמוך בדור הנוכחי של היצע החומרה.

בגרסה הנוכחית יכולים המשתמשים גם להשתמש בממשק המשתמש החדש שמציעה החברה, Unity 8, ממשק המשתמש אותו פיתחה החברה עבור הטלפונים החכמים והטאבלטים שהיא מקווה להוציא לשוק מאוחר יותר השנה. למעשה, גרסה זו של אובונטו אמורה לשמש כמערכת הפעלה שניתן להתקין גם בטאבלטים, ולפי קנוניקל היא תהיה זמינה בקרוב בטאבלטים שייוצרו על ידי שותפיה.

המטרה העיקרית של החברה היא להמשיך את שיתוף הפעולה עם יצרניות כמו לנובו (Lenovo ), דל (Dell) ו-HP שכבר השיקו בעבר מחשבים המבוססים על אובונטו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים