קרייג מזילה, רד-האט: "כדי ליישם פלטפורמה כשירות באנטרפרייז, יש לעבור מ-aPaaS ל-xPaaS"

"המצב הנוכחי של PaaS מציע אפשרויות בסיסיות ומוגבלות. ברוב המקרים, הפלטפורמה היא לא יותר מאשר aPass, המשמשת לפיתוח אפליקציות ווב פשוטות למדי", אמר מזילה - סגן נשיא בכיר ומנהל עסקי התווכה של רד-האט, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "כדי ליצור אפליקציות שבאמת מתאימות לשימוש בארגונים גדולים, צריך להוסיף עוד הרבה מאוד יכולות"

"כדי ליישם את רעיון הפלטפורמה כשירות (Platform as a Service, ר"ת PaaS) באנטרפרייז, יש לעבור מ-aPaaS ל-xPaaS", כך אמר קרייג מזילה – סגן נשיא בכיר ומנהל עסקי התווכה של רד-האט (Red Hat), בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "המצב הנוכחי של PaaS מציע אפשרויות בסיסיות ומוגבלות. ברוב המקרים, הפלטפורמה היא לא יותר מאשר aPass (ר"ת Application Platform as a Service), המשמשת לפיתוח אפליקציות ווב פשוטות למדי. כדי ליצור אפליקציות ארגוניות ברמת האנטרפרייז, כאלו שבאמת מתאימות לשימוש בארגונים גדולים, צריך להוסיף עוד הרבה מאוד יכולות, כמו BPM, מסרים מידיים, מנוע חוקים ועוד. הרעיון הזה מכונה xPaaS – שילוב של כמה פלטפורמות PaaS המחוברות יחד, כדי ליצור אפליקציות שמתאימות באמת לארגונים גדולים".

מזילה אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים במסגרת Red Hat Summit 2014 – הוועידה השנתית של רד-האט, שנערכה בשבוע שעבר במרכז הכנסים של סן פרנסיסקו, קליפורניה. הכנס, שהתקיים השנה זו הפעם העשירית, משך אליו אלפי לקוחות רד-האט, שותפים עסקיים, אנשי קוד פתוח ועובדי החברה. האירוע, שננעל ביום ה' האחרון, כלל תשעה מרצי מפתח, 12 מושבים טכנולוגיים, חמש מעבדות התנסות, שלושה מפגשי נטוורקינג, תערוכת שותפים ועוד.

לדברי מזילה, "העולם עובר יותר ויותר לאוטומציה של פריסת אפליקציות וקיצור דרמטי של זמני ההגעה לשוק (TTM, ר"ת Time To Market). המשתמשים מצפים מה-IT לזוז הרבה יותר מהר. לכן, קהל היעד של xPaaS הוא קודם כל מנמ"רים. רובם מודאגים מהיכולת שלהם ליצור אפליקציות ווב ולפרוס אותן בהצלחה ובמהירות. בהמשך, תשמש אותה xPaaS גם את המפתחים, שמטפלים היום גם בנושאים תפעוליים ולא רק בפיתוח עצמו. כך, הם יהיו אחראים לא רק על פיתוח האפליקציה, אלא גם על פריסתה ומתן תמיכה למשתמשים".


"העולם עובר יותר ויותר לאוטומציה של פריסת אפליקציות וקיצור דרמטי של זמני ההגעה לשוק". קרייג מזילה, רד-האט. צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

הוא הסביר, כי בראייתו, ה-xPaaS צריך להיות מבוסס כולו על קוד פתוח, והדגיש כי לרד-האט יש קשר הדוק מאוד עם קהילת הקוד הפתוח. "כל מה שאנו עושים עוסק בקוד פתוח: כל המוצרים שלנו כתובים בקוד פתוח וכל הרישיונות שלנו הם רישיונות קוד פתוח. לכן, חשוב לנו מאוד לקחת חלק באופן אקטיבי בקהילות הקוד פתוח ולתרום להן חזרה. כך, למשל, אנחנו התורמים הגדולים ביותר בעולם לקרנל (גרעין) של לינוקס (Linux) ולפרויקט OpenStack. אנחנו לוקחים חלק פעיל בתרומה לקהילות שייצרנו בעצמנו, כמו קהילת JBoss Application Server, אבל גם בקהילות של קבוצות קוד פתוח אחרות, כמו אפצ'י (Apache). הקוד הפתוח חשוב לנו מאוד. הוא מגדיר את העסק שלנו. לכן, חשוב לנו מאוד לתרום חזרה לקהילות הללו".

התקיים השנה זו הפעם העשירית. Red Hat Summit 2014. צילום: אור יעקב

לסיכום, סיפר מזילה על כמה מההכרזות החדשות של רד-האט בתחום האחריות שלו. "אנחנו משיקים השבוע שורה של מוצרים חדשים בתחום התווכה, ובראשם גרסה 6.1 של JBoss Fuse, שכוללת כ-150 מתאמים חדשים, המאפשרים להתחבר לפייסבוק (Facebook), לטוויטר (Twitter) ל-Salesforce.com ועוד, מה שמוסיף עושר גדול ליכולות האינטגרציה הקיימות. בנוסף, הצגנו גרסה חדשה של מוצר המסרים שלנו, JBoss A-MQ, שכוללת עתה תמיכה בפרוטוקולים חדשים, שהולכים ונהיים פופולריים יותר".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים