פרוטרום הטמיעה מערכת יבמ לחיזוי מכירות גלובליות בפרויקט בהיקף מאות אלפי שקלים

החברה פועלת ברחבי העולם ועוסקת בייצור ושיווק לתעשיות הטעם והריח, המזון והקוסמטיקה ● המערכת החדשה משרתת כ-25 משתמשים ביחידות המכירות, הרכש והייצור

פרוטרום הטמיעה מערכת מבוססת TM1 של קוגנוס (Cognos) מבית יבמ (IBM) לחיזוי בזמן אמת של מכירות גלובליות. הפרויקט ארך כמה חודשים בשל היקפו הגלובלי, והסתיים לפני החג. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

פרוטרום פועלת ברחבי העולם ועוסקת בייצור ושיווק חומרי גלם לתעשיית הטעם והריח ותערובות טעם וריח לתעשיות המזון והקוסמטיקה. המערכת פותחה על ידי חברת שי שיפמן מערכות מידע, שהייתה הקבלן הראשי בפרויקט, בסיוע ליבי טכנולוגיות תוכנה, המעסיקה מומחים ל-TM1.

המערכת משרתת כ-25 משתמשים מקרב אנשי המכירות והייצור, ומשמשת את יחידת המכירות לצורך תכנון התקציב, ואת יחידת הרכש והיצור – לביצוע משימות בהתאם לתכנון שהוגדר. המערכת מנהלת את גרסאות התחזית, ומסייעת בביצוע בקרה תקציבית אל מול נתוני הביצוע.

לדברי אלדד סברנסקי, מנהל גלובלי של תחום ה-BI בפרוטרום, "זהו פרויקט גלובלי, והוא נועד לבניית תחזית מכירות מתגלגלת לתקופה של 14 חודשים קדימה".

פרוטרום, המעסיקה 2,000 עובדים, משווקת ומוכרת יותר מ-30,000 מוצרים ליותר מ-14,000 לקוחות ב-140 ארצות ברחבי העולם. החברה מפעילה 32 מעבדות מו"פ ו-51 משרדי מכירות ושיווק ברחבי העולם, ומפעילה 29 אתרי ייצור באירופה, צפון אמריקה, ישראל ואסיה.

סברנסקי הוסיף כי "היקף כה גדול של פעילות, חייב יכולת לבצע ולנהל תחזית מכירות כדי לבצע תכנון ייצור, ולבניית היערכות כללית של הארגון". לדבריו, "בתעשייה שלנו יש הרבה פעילות ארוכת טווח שבחלקה תלויה בעונתיות של פרי, למשל מיצוי תותים בתחום תמציות טעם, כאשר הפרי זמין חלק קטן מהשנה אך צריך לשווק את המוצר כל השנה. לכן, צריך לדעת מראש כמה לרכוש. הדבר נכון גם לגבי תחומים בהם יש תהליכי ייצור ממושכים, ולכן צריך מידע לנתוני ייצור בטווח של חודשים רבים מראש".

לדברי סברנסקי, "מערכת TM1 מרכזת את נתוני התחזיות של עשרות אנשי מכירות, שאוספים אותם מלקוחותיהם. היא מאפשרת לעשות זאת באופן מקוון בזמן אמת, כאשר עשרות אנשי מכירות מרחבי העולם נכנסים למערכת במקביל, מזינים נתונים ומיד ניתן לנתח דרישות – מה שבדרך כלל הנו תהליך ממושך שעלול לגזול זמן רב". הוא ציין כי עד עתה, תהליך זה התבצע בפרוטרום באופן רבעוני ונמשך חודש, "וכעת אני מאמין שיכולת האספקה וגם ההצטיידות של פרוטרום תשתפר משמעותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים