ברזיל: הסנאט אישר את "מגילת הזכויות" של משתמשי האינטרנט

החוק, שהתקבל פה אחד, מבטיח שוויון בגישה לרשת והגנה על הפרטיות ● מדובר בתוצאה של גילויי אדוארד סנואודן, בהם החשיפה שהממשל האמריקני עוקב גם אחר הגלישה של ראש ממשלת ברזיל, דילמה רוסף

הסנאט של ברזיל אישר אמש (ג') פה אחד את "מגילת זכויות" של משתמשי האינטרנט במדינה, המבטיחה שוויון בגישה לרשת והגנה על הפרטיות. הצעת החוק הוגשה בעקבות הגילויים של אדוארד סנואודן על כך שהממשל האמריקני מרגל אחר משתמשי האינטרנט.

החוק ייכנס לתוקף לאחר שתחתום עליו נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, שלפי המסמכים שהדליף סנואודן נפלה בעצמה קורבן לריגול של ארצות הברית. רוסף אמורה להציג את מגילת הזכויות החדשה בוועידה עולמית על עתיד האינטרנט שתיערך היום.

מגילת הזכויות, שזכתה גם לכינוי "חוקת האינטרנט" של ברזיל, זכתה לשבחים ממומחים רבים, בהם מי שנחשב ל-"אבי האינטרנט", המדען טים ברנרס לי מבריטניה. על פי ברנרס לי, מגילת הזכויות הברזילאית מציגה איזון הולם בין החובות והזכויות של המשתמשים, הממשל והתאגידים, ומבטיחה שרשת האינטרנט במדינה תישאר פתוחה ומבוזרת.

כדי להבטיח שההצעה תעבור בסנאט הברזילאי ביטלה ממשלתה של רוסף את אחד הסעיפים שאמור היה לחייב חברות אינטרנט רב לאומיות לאחסן נתונים על משתמשים בברזיל במרכזי נתונים הנמצאים במדינה עצמה. כתחליף קובעת הצעת החוק כי תאגידים דוגמת גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook) יהיו כפופים לחוק הברזילאי בכל הקשור לנתונים של משתמשים מברזיל, גם אם הנתונים עצמם מאוחסנים מחוץ לה.

לעומת זאת, הממשלה בברזיליה סירבה לוותר על הסעיף המבטיח ניטרליות של האינטרנט ומונע מחברות טלקום לגבות תעריפים גבוהים יותר תמורת גישה לתכנים שצורכים יותר רוחב פס. זאת, למרות התנגדותן העזה של חברות הטלקום לסעיף זה.

כן מבטיחה מגילת הזכויות את חופש הביטוי וחופש המידע. הצעת החוק קובעת כי ספקיות שירות לא ייתבעו בשל תכנים שהעלו המשתמשים, אך מחייבת את ספקיות השירות להסיר תכנים פוגעניים על פי צו בית משפט. הצעת החוק מגבילה את האיסוף של מטה נתונים והשימוש בהם ביחס למשתמשים מברזיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים