Framville 2: Country Escape – על אדם וחווה

פארמוויל, להיט הפייסבוק של זינגה שבו אתם צריכים לבנות חווה ועל הדרך להטריד את כל מי שאתם מכירים בבקשות בפייסבוק, חוזר עם פרק שני שמותאם לפאבלטים ולטאבלטים - האם שווה לכם להתמכר מחדש?

קשה לי להאמין שיש מישהו ששיחק משחק מחשב אי פעם בשנים האחרונות ולא שמע על פארמוויל (Farmville) של זינגה (Zynga). אתם יודעים מה, אפילו קשה לי להאמין שיש יותר מדי שחקנים שלא ניסו לבדוק את המשחק, ברמה כזו או אחרת. זה היה במשך זמן רב המשחק הכי פופולארי בסביבת המשחקים של פייסבוק (Facebook) והוא עדיין אחד המובילים, בטח ובטח בז'אנר של משחקי החווה. הוא למעשה עזר מאוד לזינגה לבסס את עצמה כמפיקת המשחקים המובילה בעולם המשחקים של פייסבוק.

זינגה השקיעה רבות במשחקים נוספים לפייסבוק, כולל גרסה חדשה של פארמוויל שהביאה למשק גם אלמנטים של תלת-מימד, לפחות מבחינה גרפית, אך מעטים מאוד הצליחו כמו אותו משחק חווה ראשוני, אם בכלל. בנוסף, היא השקיעה לא מעט משאבים בהקמת רשת משחקים משלה, כדי לספק פלטפורמת משחק מתאימה למי שלא רצה לעבור דרך פייסבוק.

אבל החברה פספסה במידה מסוימת את ההתעוררות של הטלפונים החכמים והטאבלטים כמכשירי משחק לכל דבר ועניין, גם בגלל שבכניסה לשוק הזה היא הייתה צריכה במעט לשנות את הגישה ממשחקי אסטרטגיה בלבד, ולהציג משחקי ארקייד וקז'ואל שהינם מהירים יותר באופיים, נגישים יותר לתפעול, וגם לא זקוקים להשקעת זמן גבוהה במיוחד.

אבל עכשיו, עם Farmville 2: Country Escape, גרסה מיוחדת ומותאמת של משחק החווה שלה לסביבת הטאבלטים והפאבלטים, נראה שזינגה מצאה את התמהיל הנכון, כזה שמשלב בין משחק קז'ואל למשחק לטווח ארוך, כזה שמאפשר לשחק לבד אך גם מעודד ביקור אצל חברים (באמצעות שילוב של פייסבוק, איך לא) ועבודה יחדיו, וכל זאת תוך שהיא שומרת היטב על היסודות של המשחק כך שהוא נגיש באופן מיידי לכל מי ששיחק אי פעם במשחק הזה ב-PC שלו – ויש בכל זאת הדרכה קלה בהתחלה כדי להכניס כל שחקן במהירות לעניינים.

היא גם כללה מספר שינויים שמאפשרים לתפעל את המשחק טוב יותר בעזרת האצבעות. כך, לדוגמה, אין יותר שדות שבוחרים עבורם מה שרוצים לגדל וזאת כדי להימנע מהצורך לעבור על רשימה ענקית של גידולים אפשריים כדי לבחור בכל פעם מה לגדל. כעת בכל פעם שמציבים שטח שדה נוסף לחווה, הוא מוגדר מראש לסוג גידול מסוים: חיטה, גזר, תירס וכדומה. כך אפשר בקלות לשתול זרעים, לזרז את גדילתם אם רוצים, וכמון לאסוף את התוצאה הסופית. בנוסף, כמות השדות שניתן להוסיף מכל סוג מוגבלת, והוספת כל סוג חדש עולה יותר ויותר מטבעות, כך שהתכנון האסטרטגי לא הולך לאיבוד.

אלמנט המהירות הגבוהה יותר בא לידי ביטוי מיד עם תחילת המשחק: ברוב המקרים לא צריך לחכות שעות אלא כמה דקות בלבד עבור כל מחזור גידול, מרגע שתילת הזרים ועד האפשרות לקצור את התבואה, או מרגע שאוספים מצרכים במפעל מסוים ועד שהתוצר הסופי שלו מוכן. כמו כן, לא צריך לחשוב מה אפשר לעשות עם כל אלמנט: לחיצה עליו מציגה את האפשרויות השונות: השקיה במקרה של שדה ריק, זירוז באמצעות כסף או הפריה בשדה שבגידול שלו נמצא בעיצומו, רשימת פריטים ניתנים לייצור במפעלים, או מזון שצריך להגיש לחיות החווה כדי שיספקו את התוצרת שלהן (חלב פרות, ביצי תרנגולות וכך הלאה).

שינוי נוסף הוא שלא צריך ממש לחכות לבאר שהיא תתמלא במים. רק צריך לזכור ללחוץ עליה מדי פעם כדי שיהיו טיפות השקיה זמינות עבור כל מה שצריך, וזה שוב אלמנט שגורם לזירוז המשחק ומאפשר לטפל בחווה במהירות ולהתקדם בה גם אם יש כמה דקות פנויות בלבד.

עוד שינוי משמעותי הוא דרך ההתקדמות במשחק. אמנם מילוי המשימות השונות מספק נקודות ניסיון שמקדמות את השחקן ברמה, אבל הדרך המשמעותית להשגת ניסיון, וגם כסף, היא בידור בלוח המודעות כדי לראות מה אפשר למכור: החל בתבואה ראשונית וכלה במוצרים שמיוצרים במפעלים השונים, בכמויות שונות ומגוונות. הכוונה בכך היא לעודד עוד יותר את השחקנים לתפעל את החווה באופן שוטף.

יש כמובן גם אלמנטים של פרסים שנפתחים לאיטם בהתאם להתקדמות ברמות, ויש כמובן צורך להוסיף שטחים כדי לאפשר לחווה לגדול ולהגיע לתחומי משחק חדשים, וכמובן שאלמנט המשחק עם החברים לא מוזנח (בכל כמה שעות אפשר לבצע כמה פעולות אצל החברים), ובסופו של דבר ההרגשה היא בהחלט שמגיעים הביתה, למי שאי פעם כאמור שיחק במשחק יותר מכמה דקות.

אבל, ההרגשה היא גם טובה מאי פעם. זו לדעתי גרסת הפארמוויל המהנה והנגישה ביותר, ולמרות שהיא מדי פעם תקיעות, היא בהחלט מוכיחה שזו הייתה והיא עדיין סדרת משחקים מוצלחת מאוד, כשההתאמה לתחום הנייד בוצעה באופן מוצלח מאוד.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן

להורדה מ-AppStore, לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים