יד וסלפי: צה"ל קרא לגולשים להעלות צילומים שלהם עם ניצולי שואה

הצבא קרא בחשבון הטוויטר שלו לגולשים לעזור לו "כדי לזכור את השואה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה" על ידי העלאת התמונות ותיוג שלהן תחת ההאשטאג WeAreHere# ● רבים נענו לדרישה - ורבים אחרים ביקרו אותה

ימים אחדים לפני יום הזיכרון לשואה ולגבורה קורא צה"ל לגולשים להצטלם עם ניצול שואה שיקר להם, להעלות את התמונה לאחת או יותר מהרשתות החברתיות – פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) או אינסטגרם (Instagram) – ולתייג את התמונה תחת ההאשטאג אנחנו כאן (WeAreHere#).

נתן עמרם וסבתו, הנרייט כהן בת ה-97, ששרדה את אושוויץ וברגן בלזן. צילום: מתוך חשבון הטוויטר של צה"לבהודעה קרא דובר צה"ל לגולשים: "בחרו תמונה שלכם יחד עם ניצול שואה שיקר לכם – בן משפחה או חבר. העלו את התמונה לפייסבוק, אינסטגרם או טוויטר עם ההאשטאג WeAreHere#. כללו את השם, הגיל ומקום המגורים שלו או שלה (ניצול/ת השואה). אנחנו ניצור מפה אינטראקטיבית שתכלול את כל התמונות שתייגתם, בהתבסס על המיקום שלהן". המפה תפורסם ביום השואה. יחד עם ההודעה צייץ דובר צה"ל: "צה"ל זקוק לעזרתכם כדי לזכור את השואה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה".

לצורך הפרויקט הפיקו בצה"ל סרטון שמסביר מה על המשתתפים לעשות ומציג את אווה לביא, ניצולת שואה ילידת קרקוב, שמספרת על הגאווה שהיא חשה על כך שנכדתה, שמשתתפת אף היא בסרטון, משרתת בצה"ל.

ואמנם, רבים נענו לקריאה, וחלקם העלו תמונות לחשבון הטוויטר של צה"ל עצמו, שם יכולים לראות אותן 241 אלף העוקבים אחריו. לעומת זאת, גולשים אחרים העלו לרשתות החברתיות ביקורת על הפרויקט, בטענה שהוא מגוחך ושצה"ל חורג בו מסמכותו.

זיגי שפירר שרד את אושוויץ והקים משפחה גדולה. בתמונה נראים כולם בלונדון. צילום: מתוך חשבון הטוויטר של צה"ל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים