אלון בן צור, מנכ"ל בינת: "2014 תהיה שנת מפנה בתעשייה"

"הפער בין הצרכים העסקיים של הארגונים מחד וההתפתחויות הטכנולוגיות מאידך הפך להיות בלתי נסבל, ולכן יקרה השינוי", אמר בן צור ● לדבריו, "מה שהיה לא יחזור, ועל המנמ"ר להפוך מממורמר למאושר"

"מאז 2008, תקציבי ה-IT של המנמ"רים בארגונים פחתו או נשארו כשהיו. השנה, כך מסתמן, תהיה שנת מפנה, כיוון שהפער בין הצרכים העסקיים של הארגונים מחד וההתפתחויות הטכנולוגיות מאידך הפך להיות בלתי נסבל", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת ומחשבים.

בן צור דיבר בכנס Bynet Expo 2014 של קבוצת בינת שנערך היום (ה') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות רבים מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

לדבריו, "מה שהיה לא יחזור. לאחר שנים של צמיחה והתפתחות טכנולוגית, מאז המשבר הכלכלי של 2008 תקציבי ה-IT בארגונים מדשדשים. בשנים האחרונות היה נוח למנמ"רים שלא לעשות שינויים, הם טבעו בביצת ההוצאות התפעוליות ונאבקו בצמצום שלהן. השנה, הדברים עומדים להיות שונים, מפני שההתפתחויות הטכנולוגיות הפכו להיות משמעותיות יותר ויותר. נוצר פער מסוכן שעלול להסב נזק עסק לארגונים, ולכן הוא צפוי להיסגר".

"במהלך העשורים האחרונים עברנו מעידן הייצור ההמוני לעידן ההפצה. מאז 1990 אנחנו מצויים בתקופת המידע והאינטרנט, ובימים אלה אנחנו נכנסים לעידן הלקוח, שמתבסס על התשתית שנוצרה בתקופת המידע. נוצרת מציאות חדשה", הוסיף בן צור.

הוא ציין כי "הטכנולוגיה מגדירה את ציפיות הלקוח – ולהפך. המסע אל הלקוח הוא אינסופי. הוא מצפה לקבל שירותים מהירים יותר, גישה מיידית למידע וחוויית משתמש טובה יותר. המשימה שלנו, בארגונים, היא לוודא שפתרונות ה-IT והתקשורת מובילים אותנו ואת הלקוחות שלנו קרוב יותר אל הלקוח הסופי ומעניקים לו חוויות חדשניות שמחזקות את הנאמנות שלו. צריך לזכור שבעידן הנוכחי קשה יותר לרכוש את נאמנותו של הלקוח, אפשרויות הבחירה שלו רבות מהעבר והעובדה שהחברות המתחרות נמצאות במרחק הקלקה שלו מסייעת לו לנטוש חברות מהר יותר מאי פעם".

לדברי בן צור, "אתגרי המנמ"ר בעידן הלקוח הם רבים: עליו לקצר את זמן ההגעה לשוק של מוצרים ושירותים, להביא לכך שהארגון יציע מוצרים מותאמים אישית, לספק פלטפורמות עם חוויית משתמש ידידותית ופשוטה, ובעיקר – עליו לסייע לארגון להיות כל הזמן במצב של ערנות. זאת, מאחר שככל שמספר הממשקים הדיגיטליים עולה, הקשר האישי פוחת". הוא ציין כי "המענה לכך הוא מיכון עם התאמה אישית. זה האתגר של כולנו. ארגונים יידרשו לספק ללקוחות פתרונות מבוססי זיהוי דיבור, שיתופיות וממשקים ביומטריים, תוך טיפול בהיבטי Big Data ובאינטרנט של הדברים".

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: קובי קנטור"המסע של המנמ"ר בעידן הנוכחי מאתגר", סיכם בן צור. "הוא נדרש לשינוי פרדיגמה, להביא את גוף ה-IT שבראשו הוא עומד לייצר לארגון ערך עסקי. עליו להפוך מ-CIO, מנהל מערכות מידע (Chief Information Officer), ל-CIO, מנהל חדשנות (Chief Innovation Officer). במקום המנמ"ר הממורמר, הוא צריך להיות המנמ"ר המאושר".

"עדיין יש חוסר היענות של ארגונים למעבר לענן"
יהודה זיסאפל
, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת, ציין בדבריו בכנס כי "סקר שערכנו מעלה שעדיין יש חוסר היענות של ארגונים למעבר לענן. 39% מהם ציינו כי הדבר נובע מחוסר כדאיות כלכלית, 37% – מסיבות של אבטחת מידע והלימה לרגולציות, ו-15% – ממגבלות טכנולוגיות. הענן אותו אנחנו משיקים יענה על כלל האתגרים הללו". זיסאפל התייחס בכך ל-Bynet Agility Cloud Platform – מערכת שמשלבת סביבות ענן פרטי, ציבורי-מקומי וציבורי-בינלאומי.

"רד-בינת תורמת את חלקה", הוסיף זיסאפל. "היא מובילה כמה פרויקטים על מנת לסגור את הפער החברתי ולסיים את מצוקת כוח האדם בתעשייה. הפרויקט המוביל שלנו הוא 'אופקים להיי-טק', במסגרתו אנחנו מכשירים במשך 15 חודשים ובצורה אינטנסיבית בחורים מהפריפריה, שאין להם בגרות ו-ודאי לא פסיכומטרי. במחזור שסיים השנה היו 22 יוצאי אתיופיה, כאשר שישה מתוכם כבר התקבלו לטכניון".

יצוין כי במסגרת האירוע של בינת התקיימה תערוכה שהשתרעה על אלפי מ"ר והוצגו בה יותר מ-100 טכנולוגיות, מוצרים ופתרונות חדשים לארגונים במגזרים שונים. בין היתר, הכנס והתערוכה עסקו בפתרונות ושירותי ענן, אבטחה וסייבר, אינטרנט של דברים, ניידות, דטה סנטר ושיתופיות. נעל את הכנס הטרנדולוג מייק וולש, מחבר רב המכר Futuretainment, שדיבר על טכנולוגיות חדשניות והשפעתן על העולם העסקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים