בינת השיקה מערכת מיחשוב ענן בן כלאיים

המערכת משלבת סביבות ענן פרטי, ציבורי-מקומי וציבורי-בינלאומי שניתן לעבור ביניהן בכל עת ● היא תומכת בשלב הראשון בשירותי הענן של אמזון וגוגל, ובהמשך היא צפויה לתמוך גם ב-Azure של מיקרוסופט

בינת תקשורת ומחשבים השיקה את Bynet Agility Cloud Platform – מערכת מיחשוב ענן חדשה, שמשלבת סביבות ענן פרטי, ציבורי-מקומי וציבורי-בינלאומי. יכולת העבודה שלה היא בת כלאיים, שקופה ומאובטחת בין הסביבות בכל עת, כאשר צריכת השירות נעשית בצורה אוטומטית ובשירות עצמי על ידי הלקוח.

המערכת פותחה בהשקעה של מיליוני שקלים ומתבססת על שילוב טכנולוגיות של החברות CSC, שגם סייעה לבינת בפיתוחה, וסיסקו (Cisco). היא תומכת בשלב הראשון בשילוב מלא של AWS מבית אמזון (Amazon) ושל Google Cloud Platform מבית גוגל (Google). בהמשך היא צפויה לתמוך גם ב-Azure של מיקרוסופט (Microsoft).

לדברי אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת ומחשבים, "מדובר במערכת ניהול ענן במודל ייחודי, שצפוי לייצר מהפכה בהיקף העברת תשתיות מיחשוב לענן בארגונים רבים במשק הישראלי".

יצוין כי המערכת מתבססת, בין השאר, על סדרה של הסכמי שיתוף פעולה שיש לבינת עם חברות בינלאומיות המספקות פתרונות בתחום. דני ביליצקי, סמנכ"ל מכירות מיחשוב בבינת תקשורת ומחשבים, אמר כי "המהפכה הווירטואלית החלה בעשור הקודם, כאשר בוצעה הפרדה בין שכבת התוכנה לשכבת החומרה הארגונית וניתן היה ליצור מחשבים ושרתים וירטואליים על גבי תשתית חומרה מאוחדת, מבלי להזדקק לחומרה ייעודית. מהפכה זו אפשרה לעולם לעבור לעידן הענן, בו אין חשיבות למיקום החומרה וניתן לספק שירות מכל מקום ולכל מקום". הוא ציין כי "היום אנחנו חושפים את מה שמייצג את מהפכת הגל השלישי בעולם התשתיות – מעבר שקוף בין תצורות ענן שונות, שמאפשר לעסקים להתנהל בגמישות ובביטחון מרביים בכל הקשור לתפעול עסקיהם".

"השימוש ב-Bynet Agility Cloud Platform מייתר הקצאת כוח אדם ומשאבים ארגוניים אחרים לניהול יומיומי של שירותי הענן, תהליכי ההגירה לענן ומעבר המידע בין התצורות השונות. דבר זה לא היה אפשרי עד היום", הוסיף. ביליצקי ציין כי "המעבר לענן לווה עד היום בהסתייגויות רבות מצד ארגונים, בעיקר במגזרים פיננסיים וביטחוניים, שחששו לאחסן בענן מידע שנחשב לקריטי ורגיש ועל כן בחרו לרוב להימנע ממעבר לענן, או לבצע מעבר חלקי של מידע פחות מסווג. מכשול נוסף בתהליך היה הצורך לפעול בסביבות ענן שונות, בלי יכולת לנייד בין אותן סביבות מידע באופן שקוף".

כך, אמר ביליצקי, "ארגונים יכולים כיום להקים ענן פרטי במתחם של הארגון או במיקום מרוחק עליו יש לו שליטה, להתחבר לענן ציבורי המצוי מחוץ לארגון אך בתחומי ישראל – בדרך כלל עקב דרישות רגולטוריות, או להתחבר לענן ציבורי שמצוי מחוץ לישראל ולייצר ענן בן כלאיים. ניתן לשנות בין הבחירות הללו בכל עת. עם זאת, משבוצע המעבר לענן באחת השיטות הללו, אין לארגון יכולת לשנות את האופן בו הוא פועל בענן. במקרים רבים יש צורך בשינוי שכזה, למשל כשחברה מקומית מתמזגת עם חברה בינלאומית או כשהיא מפתחת שירות חדש שדורש מודל שונה של ענן".

הוא סיכם בציינו כי "אנחנו מציעים את הפתרון בזכות שילוב בין תשתית עצמאית של בינת ושיתופי פעולה בינלאומיים עם הספקים המובילים בתחום שירותי הענן. השירות מוכוון לארגוני אנטרפרייז, אבל מיועד ומתאים גם לארגונים קטנים יותר. הוא מאפשר לחברות פיתוח מוצרים להיעזר בפלטפורמה מודולרית שתסייע להן לפתח, להשיק ולתחזק מוצרים בענן, כאשר מיקום הענן ומשאביו יכולים להשתנות לפי דרישה בכל נקודה במהלך ניהול המוצר וניהול תשתית הענן יכולה להתבצע באמצעותנו. אנחנו מבטיחים שתהליך המעבר המלא לענן בכל אחת מהתצורות הללו לא יעלה על חודש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים