חברות אינטרנט אמריקניות יחויבו למסור נתונים של לקוחות במדינות אחרות

בית המשפט פסק כי חברות אינטרנט לא יכולות להתנגד לצווים של הממשל למסור לו נתונים אלה ● פסק הדין ניתן ביחס לצו שקיבלה מיקרוסופט, וזו מסרה בתגובה שהיא תערער על ההחלטה לערכאה גבוהה יותר

האינטרנט של הדברים - המתקפות בשער. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

חברות שמספקות שירותי אינטרנט צריכות למסור נתונים של לקוחות ותכנים דיגיטליים נוספים שמבקש הממשל האמריקני, אפילו אם הנתונים מאוחסנים בשרתים שנמצאים מחוץ לגבולות ארצות הברית – כך פסק בסוף השבוע שופט פדראלי בניו-יורק. עם זאת, הוא סייג ופסק שהן חייבות לעשות כך רק באם הוצא צו מאת הרשויות.

על פי ההחלטה, ספקיות של שירותי אינטרנט, דוגמת מיקרוסופט (Microsoft) או גוגל (Google), לא יכולות לסרב לצו חיפוש תקף שנמסר להן מרשויות האכיפה של ארצות הברית, בטענה שהנתונים מאוחסנים מחוץ לגבולותיה. השופט נימק את ההחלטה בכך שאם יידרש הממשל לתאם את המאמצים עם מדינות נוספות, "הנטל עליו יהיה כבד מדי ופעילויות האכיפה עלולות לספוג פגיעה קשה".

פסק הדין ניתן בערעור שהגישה מיקרוסופט על צו חיפוש שניתן לה בדרישה למסור נתונים של לקוח שמאוחסנים בשרת שנמצא בדבלין, אירלנד.

בכוונת מיקרוסופט להמשיך ולערער על הצו לבית המשפט המחוזי, מסר בראד סמית, היועץ המשפטי הראשי של הענקית מרדמונד. "אנחנו מתכוונים להתנגד לצווים שבהם הממשל דורש נתוני לקוחות שמאוחסנים מחוץ לתחומי ארצות הברית", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים