HDS השיקה מערכת אחסון-על של חומרה-תוכנה ל-"תשתית ענן רציפה"

המערכת נועדה לחזק את מעמדה של החברה בקרב מול יבמ ו-EMC בשוק ארגוני האנטרפרייז ● היא משלבת חומרה G1000 ומערכת הפעלה SVOS - המאפשרת וירטואליזציה של האחסון הארגוני

27/04/2014 16:32

היטאצ'י דטה סיסטמס (HDS – Hitachi Data Systems) הכריזה על טכנולוגיית אחסון חדשה, "תשתית ענן רציפה", שתבטיח שלקוחות ארגוניים יוכלו לבנות את הסביבה הזמינה, האוטומטית והזריזה ביותר עבור הדור הבא של מרכזי המיחשוב שלהם. ההכרזה נערכה באירוע המרכזי לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) של ענקית האחסון, שהתקיים באמסטרדם בשבוע שעבר.

המיחשוב הארגוני בעולם עובר לעידן החדש, עידן הענן. האחסון הארגוני מתחדש גם הוא, בדמות ארכיטקטורת אחסון חדשות מבוססות התקני פלאש (Flash). יצוין כי HDS, חברה בת בבעלות מלאה של תאגיד היטאצ'י (Hitachi) היפני-גלובלי, היא אחד משני ספקי האחסון הטהורים, כלומר מציעים פתרונות אחסון בלבד, ולא מוצר או שירות אחר. לצד HDS נותרת טהורה גם נט-אפ (NetApp). שתיהן מתחרות בחברות אחסון המספקות, כל אחת, שלל פתרונות בתחומים נוספים, והן EMC, יבמ (IBM) ו-HP.

לפי דו"ח גרטנר (Gartner) המסכם את 2013, המובילה בשוק מערכות אחסון מבוססות בקר דיסק חיצוני, ECB (ר"ת External Controller Based Disk Storage) היא EMC, עם נתח שוק של 34.3%, ואחריה יבמ עם 12.7%, נט-אפ עם 11.8%, רביעית HDS עם 8.9% וחמישית דל (Dell) עם 6.5%. יצויין כי חלק מהכנסותיה של HP במערכות העל שלה StorageWorks P9500 הן למעשה ממערכות VSP של HDS, אותן הראשונה רוכשת מהשנייה בהסכם OEM. בעבר, גם מערכות האחסון העיליות של סאן (Sun) נרכשו ב-OEM מ-HDS, עד שאורקל (Oracle) רכשה את סאן לפני כארבע שנים.

בתחום מערכות העל של האחסון הציעה HDS עד עתה את מערכת Array VSP, שהוכרזה ב-2010. מתחרותיה הגדולות בתחום זה הן EMC, עם מערכות VMAX, ויבמ, עם מערכות האחסון DS8000. שתי האחרונות שחררו גרסאות מתקדמות של מערכותיהן לפני כשנה וחצי.

HDS השיקה בשבוע שעבר בהכרזה בו זמנית סביב העולם (יפן, סינגפור, אמסטרדם, ברזיל וקליפורניה) מערכת המהווה את השילוב החדש והחזק ביותר שלה, של חומרה G1000 ומערכת הפעלה SVOS – המאפשרת וירטואליזציה של האחסון הארגוני. זו כוללת תמיכה במערכות אחסון של מתחרותיה, כדי לשמר את השקעת הלקוחות ולהאריך את שנות ניצול המערכות. בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים אמר בוב פלאמרידג', CTO לאזור EMEA של HDS, כי "המערכת החדשה מאפשרת, בראשונה בתעשייה, לבצע גיבוי-מעבר הדדי חם בין שני מתקנים המרוחקים עד 100 ק"מ אחד ממשנהו. כלומר, מערך האחסון בכל אחד משני מרכזי הנתונים יכול בתורו להמשיך לפעול כשהשני נופל, כי הם עובדים בתצורת Active-Active".

החברה מאפיינת את טכנולוגיית האחסון החדשה כטכנולוגיית מידע מוגדרת עסקים Business Defined IT, ומטרתה קירוב היעדים העסקיים של החברה לטכנולוגיה, על בסיס IT המגיב במהירות. HDS מכנה בסיס זה "תשתית ענן רציפה" – Continuous Cloud Infrastructure, שיכולה לספק יעילות טכנולוגית עם ארכיטקטורה עשירת תוכנה. זו עונה בזריזות ומגיבה במהירות לצרכים המשתנים, ללא תכנון מחדש וללא הפרעה.

היטאצ'י אף הכריזה באירוע על מערכת ההפעלה לווירטואליזציית אחסון Hitachi Storage Virtualization Operating System SVOS ועל פלטפורמת חומרת אחסון Hitachi Virtual Storage Platform G1000, גרסה חדשה של פלטפורמת הניהול Hitachi Command Suite ושכלולים מהותיים לפתרון המיחשוב האחוד Hitachi Unified Compute Platform. טכנולוגיות אלה מהוות את הבסיס לתשתית IT שיכולה להסתגל ללא שיבוש – בעת התקנת מערכות חדשות ועדכון הקיימות – לצרכים העסקיים המשתנים תמידית.

לדברי עמיקם מגן, מנכ"ל היטאצ'י דטה סיסטמס ישראל, "לקוחותינו לרוחב התעשיות אמרו לנו שעל מנת לעמוד בקצב המטורף של העסקים, הם משלבים קרוב יותר מאי פעם את ה-IT עם העסקים". מגן הוסיף כי "על מנת להצליח בעולם מוגדר העסקים של היום, מקצועני ה-IT מחפשים אסטרטגיות חדשות לפריסת תשתית רציפה, מסתגלת וסקלבילית. עסקים זקוקים לפתרונות שאינם דורשים שינוים טכנולוגיים קבועים ומשבשים. וזהו בדיוק הדבר שאנו מספקים היום".

מערכת הפעלה מוגדרת תוכנה לווירטואליזצית אחסון
מערכת ההפעלה החדשה לווירטואליזצית אחסון מספקת ארכיטקטורת תוכנה משותפת, המכפילה את משך השימוש של ארכיטקטורות החומרה, משתרעת לרוחב קווי מוצרי התשתית של היטאצ'י ומשפרת את התועלת של ווירטואליזצית השרתים. ללקוחות SVOS יש מבחר גדול יותר, גמישות ותשתית פשוטה עבור מסלול ערוך לעתיד לעבר מרכז מחשבים מוגדר תוכנה, ללא השכבות המורכבות הנדרשות על ידי פתרונות המוצעים על ידי מתחריה של HDS. יצוין כי SVOS היא התפתחות של מערכת ההפעלה של היטאצ'י למערכות אחסון ארגוניות, המספקת את הגמישות של ארכיטקטורות מוגדרות תוכנה, עם היכולות המוכחות של תוכנת האחסון הארגוני של היטאצ'י. המאפיינים העיקריים כוללים: אופטימיזציית זיכרון פלאש (Flash), וירטואליזציית אחסון מתקדמת, ניוד אוטומטי בין שכבות, הגירת נתונים ללא הפרעה, ויכולת טבעית חדשה של התקן פעיל גלובאלית, native global active device, המאפשר לראשונה בתעשייה, יכולת טבעית לגישה פעילה ממספר מערכות ומספר מרכזי נתונים, מבלי להזדקק להתקנים חיצוניים.

עוד השיקה היטאצ'י את מערכת האחסון Hitachi Virtual Storage Platform (VSP) G1000, הערוכה ליישום SVOS. שילוב זה של תוכנה מובילה וחומרה אמינה ביותר, מספק ללקוחות תשתית מוצקה ליישומים קריטיים בסביבה הארגונית. כך, המערכת יכולה להתחיל בקטן ולגדול לתפוקת ביצועים של מעבר ל-3 מיליון פעולות בשנייה, ורוחב-פס זמין מעל 48GB בשנייה, כמו גם ביצועי NFS של מעל 1.2 מיליון פעולות בשנייה בסביבת מערכת אחודה.

מערכת VSP G1000 המסתגלת בקלות, מאפשרת ללקוחות ליישם פלטפורמה אחת לכל הנתונים באמצעות גידול שיכול לענות על מגוון רחב של צרכי הלקוח, כולל: בקר ווירטואליזציה נטול דיסקים פנימיים; מערכת אחסון אחודה, הכוללת אשכול Hitachi NAS Platform עם עד 8 ראשים; תשתית בזמינות גבוהה עבור פלטפורמת התוכן Hitachi Content Platform.

הגמישות, יחד עם שדרוג טכנולוגי מתוכנן תוך שמירת הנתונים במקומם, מאפשרים ללקוחות לתכנן אורך חיי מערכת ארוך יותר, כיוון שהיא ערוכה לענות על הדרישות העסקיות המשתנות, ללא הכאב וההוצאות של החלפה קבועה של הטכנולוגיה. המערכת החדשה של HDS עליה הוכרז, מאפשרת שיתוף פעולה הדוק עם שותפים אסטרטגיים דוגמת מיקרוסופט (Microfsoft), סאפ (SAP) ו-VMware.

הכותב היה שליח אנשים ומחשבים לאמסטרדם

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים