סקירה: טאבלט eXcite Pro AT10LE-A-109 מבית טושיבה

ה-eXcite Pro של טושיבה שבר שיאים במבחני הביצועים ומציע רזולוציית מסך גבוהה במיוחד, אבל הרמקולים החלשים והתחממות היתר הפריעו לנו

אחד הקרבות המעניינים ביותר בתחום המיחשוב היום, שבו נהוג להסתכל קודם על מה שקורה בטלפונים החכמים ובטאבלטים, הוא הקרב בין יצרניות המעבדים. בקרב הזה, לפחות בשנה האחרונה, ידה של Nvidia הייתה על התחתונה. מעט מאוד חברות אימצו את המערכת-על-שבב (SoC, ר"ת System on a Chip) הנוכחית של החברה, ה-Tegra 4, וזאת למרות הצלחה יחסית של הדור הקודם בסדרה.

אחת החברות הבודדות שכן עשתה זאת היא טושיבה (Toshiba), ששילבה את המערכת בקו הטאבלטים אותו היא מכנה eXcite. מכיוון שכך, כשנפלה בידינו ההזדמנות לבדוק מכשיר כזה מקרוב, שמחנו להשוות את הביצועים שלו לאלה של הטאבלטים האחרים בנוף, במיוחד בנוף הישראלי המצומצם-משהו, ובמיוחד מול הביצועים של ה-G Pad של LG, שמבוסס על ה-Snapdragon 600 של קוואלקום (Qualcomm) – מהמערכות-על-שבב המובילות בשנה האחרונה.

אבל הטאבלט המסוים הזה של טושיבה, אותו היא מכוונת לתחום הארגוני דווקא – או לפחות לשימוש כוללני ולא רק כמכשיר מדיה ביתי, הוא לא רק מערכת-על-שבב. כך, לדוגמה, הוא מגיע עם רזולוציה גבוהה במיוחד של 2,560×1,600 פיקסלים. אמנם מאבדים כמה פיקסלים בדרך, משום שכפתורי השליטה מבוססי תוכנה ולא פיזיים, אך בכל מקרה מדובר ברזולוציה יותר ממכובדת.

המסך, גילינו תוך כדי בדיקה, מתמודד היטב יחסית עם עבודה בתנאים חיצוניים. אמנם אי אפשר להימנע לחלוטין מהשתקפויות סביבתיות, אבל הוא לא הופך למראה מוחלטת שאי אפשר לעבוד איתה. גם הצבעים נעימים לעין, למרות שמצאנו אותם קצת כהים לטעמנו. מצלמת ה-8 מגה-פיקסלים שמותקנת מאחור בהחלט עמדה בציפיות: לא רע בכלל בצילומי חוץ, כולל וידיאו, הרבה פחות טוב בצילומי פנים עם עלייה בגרעיניות של התמונה ככל שהתאורה הולכת ומתמעטת.

אהבנו גם את המבנה הקשיח: מדובר בטאבלט מעט גדול יותר בהשוואה למכשירי 10 אינץ' אחרים, ועם משקל של 630 גרם הוא בטח לא צנום, אבל הוא משדר אמינות וחוזק. פס המתכת מסביב וגב האלומיניום המחורץ משדרים "עבודה לפני הכל", כמו גם ההסתרה של החיבורים שאינם נחוצים באופן שכיח מתחת למכסה פלסטיק בצד השמאלי של המכשיר, מתחת לכפתור השליטה בעוצמת הקול. מעבר לשמירה על העיצוב הכללי, חיבורי ה-microUSB, ה-miniHDMI וחריץ כרטיס ה-microSD, מוגנים כך טוב יותר מלכלוך ואבק מיותרים.

מה שפחות אהבנו הוא ספק הכוח של המכשיר, שמזכיר ספק של מחשב נייד, כולל המשקל. אמנם לא מדובר בספק גדול כל כך, אולם השימוש בספק ייעודי במקום בחיבור USB להטענה, אינו אהוב עלינו, ואם אתם זוכרים, אז גם לא ממש על האיחוד האירופאי.

בנוסף ל-SoC של Nvidia, מגיע ה-eXcite Pro של טושיבה עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה (DDR3L במהירות של 1,600 מגה-הרץ), וכן 32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון (שמהם זמינים כ-26 ג'יגה-בייט בלבד). מבחינת התקשורת, מצויד המכשיר בשבבי WiFi ובלוטות' (Bluetooth) של ברודקום (Broadcom), שתומכים בתקן 802.11n מצד אחד ובתקן 4.0 ומצד שני – וזה בהחלט מספק.

הסוללה, על פי נתוני החברה, אמורה להספיק ל-11 שעות עבודה לפי מבנה שימוש של 60% גלישה באינטרנט, 10% צפייה בווידיאו וכ-25% זמן המתנה. אנחנו אמנם קיבלנו את המכשיר עם סוללה משומשת למדי, אך המספרים אליהם הגענו אפילו לא התקרבו לנתוני היצרן. המקסימום שהצלחנו לחלץ מהמכשיר היה קרוב ל-7 שעות עבודה, אך ברגע שהוספנו לקלחת גם משחקים וצפייה בסרטים מלאים, היו מקרים שבהם נאלצנו לחפש שקע חשמלי גם אחרי ארבע וחמש שעות.

מבחינת ביצועים, הוכיח ה-eXcite Pro שהמערכת-על-שבב שבתוכו בהחלט מספקת את הסחורה, וזו היתה יוצאת מן הכלל לאורך כל הדרך. הטאבלט של טושיבה שבר שיא במבחן Antutu עם 29,689 נקודות – כמעט 4,000 יותר מהתוצאה של ה-LG G Pad. בנוסף, רשם ה-eXcite Pro שיא חדש של 1,100 נקודות במבחן ה-Metal של Vellamo והצליח להשיג את התוצאות הגבוהות ביותר במבחנים הגרפיים של 3DMark מבית Futuremark. במבחני התלת-ממד הוא היה איטי בהשוואה לטאבלטים אחרים, אבל ברזולוציה גבוהה כל כך אפשר לקבל זאת בהבנה.

למכשיר יש שתי בעיות מרכזיות: הראשונה קלה יחסית, והיא הרמקולים שמציעים עוצמת שמע חלשה למדי, למרות שהם מיוצרים על ידי Harman Kardon וממוקמים בצידי המכשיר, ללא הפרעה. הבעיה השנייה חמורה יותר, והיא מלווה את כל הטאבלטים שמבוססים על מעבדי Tegra: התחממות יתר. זה מתחיל מצד שמאל, אבל עד מהרה כל הגב של המכשיר מתחמם והופך ללא נעים למגע. לפחות טושיבה מספקת מגן שמוריד באופן משמעותי את החום שמורגש על ידי המשתמש.

עם תג מחיר של כ-2,200 ש"ח בממוצע, ה-Pro אינו זול, אך אם ההתחממות לא מפריעה לכם, מדובר בהחלט במכשיר רב-עוצמה עבור מי שמחפש טאבלט מבוסס אנדרואיד (Android).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים