אקטיביו הטמיעה בבנק ירושלים מערכת אינטגרציית נתונים של יבמ; ההיקף: מאות אלפי שקלים

הפרויקט כלל שדרוג של המערכת והתשתיות לאינטגרציה של מידע ונתונים ● המערכת המשודרגת מאפשרת שינוע נתונים בין מערכות הליבה ואלה התפעוליות למערכות הניהוליות ותומכות ההחלטה של הבנק במהירות רבה יותר

אקטיביו (Actiview) הטמיעה מערכת לאינטגרציית נתונים מבית יבמ (IBM) בפרויקט שארך ארבעה חודשים והסתיים באחרונה. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

הפרויקט כלל שדרוג של המערכת והתשתיות לאינטגרציה של מידע ונתונים. המערכת ששודרגה מאפשרת שינוע נתונים בין מערכות הליבה ואלה התפעוליות למערכות הניהוליות ותומכות ההחלטה של הבנק. במסגרת הפרויקט הוחלפה מערכת ותיקה לגרסה המתקדמת IBM InfoSphere DataStage Enterprise Edition, שכוללת מנוע מקבול שאמור לשפר את ביצועי התהליכים באופן ניכר.

המערכת החדשה מיועדת לתמוך באסטרטגיה העסקית של הבנק, שמבוצעת בשנתיים האחרונות, במסגרתה הופך בנק ירושלים לקמעונאי. מהלך זה הביא לגיוס של לקוחות חדשים – פרטיים, משקי בית ומוסדיים. הגידול בפעילות הבנק הביא לדרישה בהטמעת המערכת החדשה, עקב הצפי לעלייה משמעותית בכמות ובהיקף נתוני המידע. המערכת מאפשרת גידול משמעותי, של יותר מ-50%, בנפח תעבורת הנתונים בין המערכות השונות, וכן במהירות עדכון הנתונים בבנק: היא מאפשרת העברה מחלון טעינה לילי לעדכון הקרוב לזמן אמת (Nearly real-time) מדי חמש דקות. כמו כן, היא מיועדת לתמוך ולהתמודד בעתיד עם גידול משמעותי נוסף בהיקף הנתונים ואתגרים עסקיים חדשים.

נגה רוזנפלד, מנהל מחלקת ניהול מידע בבנק ירושלים, אמר כי "הבנק נדרש לשדרג את המערך הטכנולוגי, שיתמוך בגדילה עתידית, תוך כדי שמירה על תהליכי הייצור הקיימים, וכל זאת בעלות הסבה מינימלית. השדרוג היה שקוף לחלוטין לצד העסקי ובסיומו התקבלו תמיכה ביישומים חדשים ובפתרונות זמן אמת, זמינות גבוהה יותר, מענה מהיר יותר ללקוחותינו וביצועים משופרים".

שחר אלבס, סמנכ"ל תפעול ופרויקטים באקטיביו, ציין כי "אחת המטרות המרכזיות שהבנק הציב בפנינו הייתה לייצר מערכת שתוכל לתמוך בתהליכים העסקיים הקיימים כיום ובמקביל לתמוך באתגרים עסקיים עתידיים הצפויים במהלך גידול הבנק. המערכת החדשה תאפשר לבנק להתמודד עם האתגרים הללו ולצמצם משמעותית את זמן שינוע הנתונים בין המערכות השונות. יכולות אלה, והרחבת הפונקציואליות בתשתית החדשה, תאפשרנה לבנק ירושלים לייצר מערכות תומכות החלטה דינמיות ומעודכנות בזמן אמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים