ביל גייטס בביטאון המפלגה הקומוניסטית: על עשירי סין לעזור יותר לעניים

גייטס, שייסד קרן פילנתרופית על שמו ועל שם אשתו, קורא לסינים להוציא את המדינה שלהם מהמקום האחרון ברשימת המדינות שבהן תורמים לצדקה

ביל גייטס, אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, קורא לעשירי סין ולאנשי העסקים במדינה לעזור יותר לעניים.

במאמר שהופיע היום (ב') ב-"יומון העם", בטאון המפלגה הקומוניסטית השולטת בסין, הוא כתב כי יש בה "הרבה יזמים ואנשי עסקים מצליחים. אני מקווה שרבים יותר יתרמו מכישרונם כדי לשפר את חיי העניים בסין וברחבי העולם, ויחפשו עבורם פתרונות. השקעה בעניים מחייבת התגייסות של הקהילה כולה". גייטס ציין כי "אני מאמין שהתמורה להשקעה בעניים היא אחת ההצלחות המלהיבות ביותר שאפשר להשיג בעולם העסקים, ולבטח המשמעותית שבהן".

ביל גייטס. צילום: dts, ויקיפדיההפילנתרופיה בסין נמצאת עדיין בחיתוליה ועשירים רבים חוששים כי אם הם יתרמו, הציבור ישים לב לכך שצברו הון רב וייצאו נגדם. סין מדורגת בתחתית רשימת המדינות שבהן תורמים לצדקה, מתנדבים או מסייעים לזולת, על פי מדד The World Giving Index של קרן Charities Aid Foundation.

גייטס עצמו מנהל קרן פילנתרופית שקרויה על שמו ועל שם אשתו, מלינדה, ושווייה 38 מיליארד דולר. מאמרו פורסם ימים ספורים לאחר שהמייסדים של חברת האינטרנט הסינית עליבאבא (Alibaba) הכריזו על הקמת קרן שתתמקד בסביבה ובבריאות, בשווי של עד שלושה מיליארד דולר. מדובר באחת הקרנות הגדולות באסיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים