ענקיות טכנולוגיה ישלמו 324 מיליון דולר לעובדים שתבעו אותן

העובדים טענו כי אפל, גוגל, אדובי ואינטל קשרו ביניהן קשר בו הן קבעו שכל אחת מהחברות "לא תיגע" בעובדים של האחרות, כדי למנוע מלחמת משכורות ● התובעים תכננו לדרוש כשלושה מיליארד דולר אולם בסופו של דבר הסתפקו בעשירית מכך

בין הפטיש לגוגל. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

ארבע מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם – אפל (Apple), גוגל (Google), אדובי (Adobe) ואינטל (Intel) – שילמו 324 מיליון דולר כדי להגיע להסכם בתביעה שהגישו נגדן עובדים בטענה שביצעו תיאום לקביעת משכורות. ההסכם הושג מספר שבועות בלבד לפני שהמשפט היה אמור לצאת לדרך.

יצוין כי ההסכם בא בעקבות תביעה ייצוגית שהגישו עובדים בחברות הללו, שהתחילה להתגלגל כבר ב-2011. החברות הואשמו שיצרו ביניהן קשר קונספירטיבי בו הן קבעו שהן לא ייגעו בעובדים של החברות האחרות, כדי למנוע מלחמת משכורות. התובעים תכננו לתבוע כשלושה מיליארד דולר אך הסכימו, כאמור, להסתפק בעשירית לערך מהסכום בלבד.

התביעה הייתה אמורה להיות בשם לא פחות מ-64 אלף עובדים. עדיין לא ברור כמה כל אחת מהחברות תצטרך לשלם וככל הנראה, הנוסחה תתבסס על מספר העובדים של כל חברה שמיוצגים בתביעה. בנוסף, ההסכם אמור לעבור שימוע בבית המשפט המחוזי בסן חוזה, קליפורניה, לאישור סופי.

עם התפוצצות הפרשה ב-2010 הגיעו ארבע החברות להסכם עם משרד המשפטים האמריקני לפיו הן לא יחתמו בעתיד על חוזה דומה, שימנע מעבר חופשי של עובדים מחברה לחברה. כעת, כאמור, הן נפטרו גם מהתביעה האזרחית.

החברה היחידה שהגיבה בנושא הייתה אדובי, שטענה שהיא לא ביצעה כל עבירה. עם זאת, היא הסכימה לפשרה כדי "להימנע מאי ודאויות, עלויות וההפרעה לעבודה שגלומים בתביעה מעין זו". באת כוחם של העותרים, עו"ד קלי דרמודי, מסרה כי "מדובר בתוצאה מצוינת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים