תביעה נגד בנק לאומי: הפר זכויות פטנט באפליקציה הסלולרית שלו

טי ג'את סיסטמס טוענת שלמרות פניות חוזרות ונשנות, בנק לאומי לא השיב לטענותיה ולכן נאלצה לתבוע

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה לא מכבר תביעה על סך 600 אלף שקלים, נגד בנק לאומי לישראל, בעילה של הפרת זכויות פטנט על אפליקציה סלולרית שהבנק מציע ללקוחותיו. התובעת היא טי ג'את סיסטמס, חברה העוסקת בפיתוח שיווק ומכירה של פתרונות תקשורת ומידע למכשירי טלפון, וכיום היא ספקית גלובלית של יישומים אינטרנטיים כגון דואר אלקטרוני, מסרים מיידיים ועוד.

בכתב התביעה טוענים באי כוח החברה כי הפטנט של החברה נקרא "שיטה והתקן למתן שירותי תקשורת למשתמש, שנרשם בחודש ספטמבר 2013 והוא תקף לכל דבר. הבקשה לרישום הפטנט ומתן הגנה עליו נעשתה חמש שנים קודם, בנובמבר 2008".

סך כל התביעות שנובעות מהפרת פטנט זה מסתכמות ב-13.

לטענת התובעים בטרם הוגשה התביעה נעשו מספר ניסיונות לפנות אל הנהלת הבנק בבקשה להפסיק את ההפרה אבל לטענתה הבנק  דחה את הבקשה.

בהמשך, מפרט כתב התביעה את שרשרת ההתכתבויות עם נציגי הבנק, בדרישה להפסיק את הפרת הפטנט. ב-23 במרץ השנה, השיבו נציגי בנק לאומי כי "הפטנט חסר חידוש או התקדמות אמיתית, כי תביעות הפטנט הן ברות ביטול וכי האלמנטים המשמשים אותה נרכשו טרם הגשת הפטנט".

עוד נכתב בכתב התביעה כי "מעשי הנתבעת גורמים לה נזקים, נמשכים, נזקים כספיים כבדים ופגיעה חמורה ביכולתה של התובעת לנצל את הפוטנציאל הגלום בפטנט". על סמך דברים אלו, בצירוף כל העתקי הפטנטים אותם רשמה התובעת לטענתה היא דורשת מבית המשפט להשית על הבנק תמלוגים בסך 600 אלף שקלים, פיצוי עונשין והחזר הוצאות.

מבנק לאומי נמסר כי הם לומדים את כתב התביעה ויגיבו בהתאם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים