בית המשפט בארצות הברית בוחן: האם שוטרים רשאים לחפש בטלפון סלולרי ללא צו?

כיום מותר לשוטר לבצע חיפוש לשתי מטרות: כדי לוודא שאדם אינו נושא נשק וכדי שלא יוכל להשמיד ראיות ● מבקרים טוענים כי חיפושים אלה אינם חלים על טלפונים סלולריים בשל היקף המידע הנמצא עליהם

השופטים בבית המשפט העליון של ארה"ב שמעו ביום ג' טיעונים בשני תיקים שבמרכזם סוגיה אחת: האם שוטרים רשאים לחפש בטלפון סלולרי של אדם שנעצר מבלי לקבל קודם לכן צו מתאים?

חלק מהשופטים ציינו כי ראוי לקבוע גבולות מסוימים, אך לא ברור עדיין איזה גבולות ייקבעו. אחת האפשרויות היא שהחיפוש יוגבל לנתונים הקשורים לחשד שבגינו נעצר בעל הטלפון. פסק הדין צפוי להינתן בסוף יוני.

כיום, כאשר אדם נעצר בארה"ב, רשאים השוטרים לבצע עליו חיפוש לשתי מטרות בלבד: כדי לוודא שהוא אינו נושא נשק וכדי לוודא שהוא לא יוכל להשמיד ראיות. אולם, מבקרים טוענים כי חיפושים אלה אינם חלים על טלפון סלולרי בשל ההיקף הנרחב של מידע אישי שמכשירים אלה מכילים – בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות שחלו בשנים האחרונות.

טלפונים סלולריים יכולים להכיל כיום אלפי תמונות, רישומי שיחות, הודעות טקסט, היסטוריית חיפוש באינטרנט, פרטים כספיים ותיעוד של פעילויות ברשתות

חברתיות. לדברי אנדרו פינקוס, פעיל לשמירה על פרטיות, מכשיר iPhone 5 יכול להכיל טקסט בהיקף של 800 מיליון מילים, יותר מ-8,000 תמונות, 260,000 הודעות קוליות ומאות סרטוני וידאו ביתיים.

"אנשים נושאים עמם את כל חייהם בטלפון הסלולרי" אמרה השופטת אלנה קגן, על פי התיעוד של הדיון שנערך בבית המשפט העליון. "לא מדובר פה בעניין שולי. אנו עוסקים כאן בעולם שאנו חיים בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים