Lightricks הישראלית מציגה: כך הגענו לצמרת ה-AppStore עם תקציב שיווק של 500 דולר

החברה הירושלמית, שפיתחה את אפליקציית Facetune, כיכבה אמש בכנס המפתחים של פייסבוק, כאשר סיפור ההצלחה שלה הוצג על בימת המליאה המרכזית ● "זו חוויה לראות את הלוגו שלך על הבמה בכנס כזה, שתי דקות אחרי מארק צוקרברג", אמר איתי צידון, ממייסדי Lightricks, בשיחה עם אנשים ומחשבים ● ניר פוצ'טר, מייסד משותף ב-Lightricks: "המטרה שלנו היא להיות האדובי של המובייל"

אם לא שמעתם על פייסטיון (Facetune), כנראה שאתם לא מצלמים מספיק תמונות "סלפי" בסמארטפון שלכם. האפליקציה הישראלית, שמאפשרת למשתמשי iPhone ו-iPad "לעשות פוטושופ" לתמונות שלהם לפני שהם מעלים אותן לרשת, כיכבה אמש (ד') ב-F8 – כנס המפתחים של פייסבוק (Facebook), שנערך בסן פרנסיסקו.

במהלך המליאה המרכזית, הציג אימה ארצ'יבונג – מנהל השותפויות האסטרטגיות של פייסבוק, את סיפורה של פייסטיון, שהצליחה בתוך שנה להגיע מהמקום ה-284 ב-AppStore של אפל (Apple), לראש רשימת האפליקציות בתשלום ב-94 מדינות. כל זאת, בעזרת תקציב שיווק של 500 דולר בלבד.

"זו חוויה לראות את הלוגו שלך על הבמה בכנס כזה, שתי דקות אחרי מארק צוקרברג", אמר איתי צידון, מייסד משותף ומנהל הפיתוח העסקי של Lightricks – מפתחת פייסטיון, מיד עם סיום המליאה המרכזית. "זה גורם לך להרגיש שאתה בחברה טובה", אמר לאנשים ומחשבים. "אנחנו עובדים עם פייסבוק באופן צמוד מאז שהקמנו את החברה. זו אחת הפלטפורמות הראשונות שהושיטו לנו יד כשהשקנו את המוצר שלנו, במרץ 2013, ושיתוף הפעולה שלנו איתם צמוד מאוד מאז".

הוא הוסיף, כי "בהיבט השיווק, פייסבוק מספק תוצאות בלתי ניתנות להשוואה. יש עושר גדול מאוד של מידע והשיווק, מבחינה קונטקסטואלית, מתאים מאוד לאפליקציות. אנחנו מעודדים מפתחי אפליקציות לנסות את הפלטפורמה הזו, כי לנו זה עבד מצוין. יש לקחת בחשבון שזה לא פשוט – צריך לעבוד קשה על אופטימיזציה מעמיקה כדי לעשות את זה כמו שצריך".


"זו חוויה לראות את הלוגו שלך על הבמה בכנס כזה, שתי דקות אחרי מארק צוקרברג". איתי צידון, מייסד משותף ומנהל הפיתוח העסקי של Lightricks. צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

"כשהתחלנו לפרסם את האפליקציה, היה לנו תקציב מאוד-מאוד קטן", סיפר ניר פוצ'טר, מייסד משותף וסמנכ"ל השיווק של Lightricks. "התחלנו לנסות לפרסם בכל מיני פלטפורמות, והשקענו מעט כסף בכל אחת מהן. מהר מאוד ראינו שפייסבוק הוא המקום שמספק לנו את הרווח הטוב ביותר, והתחלנו לנסות לעשות שם אופטימיזציות: פרסומות שונות, מיקוד (Targeting) שונה – וראינו שאפשר להגיע לתוצאות טובות מאוד. לכן, לקחנו את כל הרווחים שלנו והכנסנו אותם חזרה לפייסבוק – וככה אנחנו ממשיכים לעשות היום".

ניר פוצ'טר, מייסד משותף וסמנכ"ל השיווק של Lightricks. צילום: אור יעקבפוצ'טר הסביר, כי "פייסטיון היא אפליקציה שמשמשת לעריכת תמונות פורטרט או 'סלפי', ומאפשרת לכל משתמש לעשות בקלות דברים שפעם אפשר היה לעשות רק בפוטושופ (Photoshop), שהיא מן הסתם תוכנה שעולה הרבה יותר כסף, מצריכה הרבה יותר ידע ומיועדת בעיקר למשתמשים מתקדמים. פייסטיון, לעומתה, היא אפליקציה שעולה שלושה דולר ב-iPhone וארבעה דולר ב-iPad, ומאפשרת לכל משתמש לשפר את התמונה שלו: להלבין את השיניים, להחליק את העור, להוריד פצעונים ועוד".

החברה מעסיקה היום 17 עובדים ופועלת ממשרדים בירושלים. שלושה ממייסדיה כתבו דוקטורט בעיבוד תמונה, ומשם נולד הרעיון לפיתוח פייסטיון. "חשבנו על מה אנשים צריכים – משהו שנוכל להרים בקלות יחסית", סיפר פוצ'טר, "ופייסטיון היא התוצאה. אנחנו משרתים היום קרוב לשני מיליון משתמשים בתשלום והמטרה שלנו היא להיות האדובי (Adobe) של המובייל. אנחנו רוצים לספק פתרון לכל צורך שיש למשתמש שקשור בתמונות או בעריכת וידיאו במובייל".

בימים אלה עובדים ב-Lightricks על השקת גרסאות של פייסטיון גם לאנדרואיד (Android) ולחלונות מובייל (Windows Mobile). "פייסטיון זה רק המוצר הראשון", אמר צידון. "אנחנו עובדים קשה על מוצרים גדולים, שעוררו באחרונה עניין רב בפלטפורמות הכי רציניות באזור סן פרנסיסקו ועמק הסיליקון. אנחנו מקווים להמשיך לעבוד ולבנות מוצרים שאנשים אוהבים", סיכם והוסיף כי החברה מחפשת בימים אלה להעסיק מפתחים נוספים.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

לפרטים נוספים:
פייסטיון ב-AppStore
דו"ח שפרסמה פייסבוק על קמפיין השיווק של פייסטיון

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים