סטיב מילס, יבמ: "המיינפריים כאן לעוד שנים רבות; השימוש בו גדל בקצב דו ספרתי בכל שנה"

"הוא היה אתנו הרבה לפני מגמות אחרות בעולם המיחשוב ויישאר אתנו אחרי שהן ייעלמו", אמר מילס, סגן נשיא בכיר לתוכנה ומערכות בענק הכחול ● לדבריו, "כולם מדברים על ענן, מובייל ו-Big Data, אבל אנשים וארגונים לא יודעים שהם לא יעבדו אם התשתית לא תהיה מתאימה"

01/05/2014 14:25

"המיינפריים היה אתנו הרבה לפני מגמות אחרות בעולם המיחשוב ויישאר אתנו אחרי שהן ייעלמו", כך אמר סטיב מילס, סגן נשיא בכיר לתוכנה ומערכות ביבמ (IBM). הוא ציין כי "הנתונים שלנו מראים שהביקוש לשימוש במיינפריים עולה בכל שנה בשיעור דו ספרתי".

מילס דיבר במהלך כנס Impact שערכה השבוע יבמ בלאס וגאס. לדבריו, "כולם מדברים על מיחשוב ענן, מובייל, מערכות מתקדמות, Big Data וכדומה, אבל מה שחלק לא קטן מהאנשים ומהארגונים לא יודעים הוא שהם לא יעבדו אם התשתית לא תהיה מתאימה. אם רוצים לעבוד בסביבת ענן, עם זמינות גבוהה, ביצועים ורמת שירות מתאימה לצרכי הארגון, חייבים לבדוק שהתשתית שהספק מציע תתאים לכך. קיימים מספר ספקי שירותים ועננים בעולם, אבל הפריסה שלהם מוגבלת ואם נמצאים באזור שאין להם דטה סנטר או תשתית שירותים אחרת – יש בעיה".

המיינפריים - כאן לעוד זמן רב, לפי יבמ. צילום: אבנר פרנקבמהלך הכנס חשפה יבמ מספר חידושים טכנולוגיים, בהם האחסון האלסטי. מדובר ביכולת לשנות את האחסון שהארגון נדרש לו בחתך זמן מסוים, בהתאם לצורך שלו. הוא תומך בשרתי האחסון של יבמ, אולם גם בשיטות האחסון של רוב מתחרותיה.

החברה אף הכריזה על חשיפת המפרט הטכני המלא של מעבדי Power8, כדי שיעמוד לשימושם של חברים בהתאגדות OpenPOWER Foundation. השרתים החדשים, הבנויים סביב טכנולוגיית Power8, תוכננו לעבוד בנפחים עצומים והם הושקו לאחר השקעה של 2.4 מיליארד דולר ויותר משלוש שנות פיתוח, תוך שהם משלבים בתוכם מאות פטנטים רשומים של יבמ.

סטיב רובינסון, מנכ"ל שירותי הענן של יבמ, אמר שיש מאחורי הענן של יבמ שרתים, מחשבים, אחסון ותשתיות. לדבריו, הענק הכחול נערך לפתוח עוד 15 מרכזי נתונים חדשים, ובכך להיות בין החברות הבודדות שמספקות "ענן עולמי".

הוא ציין כי "משעשע אותי שמפתחים וחברות טכנולוגיה נוטים לחשוב שבאמזון (Amazon) הם יקבלו שירותי ענן ויוכלו לפתח אפליקציות לענן. לא פעם המפתחים פונים ליבמ כשהם מבינים את מורכבות הבעיה של עבודה מול סביבת ענן – עם התשתיות, האחסון, אבטחת המידע והמגוון הרחב של נושאים שצריך לתת לכל אחד מהם פתרון מתאים, כאשר המפתח בסך הכול רצה להמציא אפליקציה ל-iPhone".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים