חמישה בכירים עזבו את קספרסקי עקב מחלוקות עם מייסד ענקית האבטחה הרוסית

בין העוזבים נמנים סטיב אורנברג, נשיא החברה בצפון אמריקה, שהיה אחראי למיתוג החברה ביבשת ולהחדרת מוצריה לארצות הברית, וניקולאי גרבניקוב, מנהל הטכנולוגיה הראשי שלה, שעמד בראש יחידת המחקר והפיתוח הגלובלית

לפחות חמישה מנהלים בכירים עזבו בחודש האחרון את חברת אבטחת המידע קספרסקי (Kaspersky Lab). זאת, על רקע חילוקי דיעות עם מייסד ומנכ"ל החברה, יוג'ין קספרסקי.

בין הבכירים נמנים סטיב אורנברג, נשיא החברה בצפון אמריקה, שהיה אחראי למיתוג החברה ביבשת ולהחדרת מוצריה לארה"ב, וניקולאי גרבניקוב, מנהל הטכנולוגיה הראשי שלה, שעמד בראש יחידת המחקר והפיתוח הגלובלית.

אורנברג עבד בקספרסקי משך עשור, השיק את המותג הרוסי בארה"ב, והצליח לשכנע רשתות קמעונאיות, דוגמת בסט ביי (Best Buy) למכור את מוצרי החברה, שאז לא הייתה ידועה בארה"ב – ולקדם את מכירותיהם. "היו לנו חילוקי דעות. בעצם, הסכמנו בנימוס רב שלא להסכים על מה שאנחנו צריכים לעשות", אמר אורנברג, "לכן היה זה אך הגיוני שאעזוב".

גרבניקוב הצטרף לחברה בשנת 2003 כמנתח מערכות, קודם במהירות לעמוד בראש היחידה לפיתוח תוכנה האנטי וירוס של קספרסקי, שהייתה אז מוצר הדגל שלה, ומאוחר יותר עמד בראש כל יחידת המחקר והפיתוח.

קספרסקי שלח הודעה בדואר האלקטרוני, בה שיבח את אורנברג ואנשי צוותו, על הצלחתם בהחדרת מוצרי ענקית האבטחה הרוסיים לארה"ב, ואמר שהם "עשו את הבלתי אפשרי – לאפשרי". עם זאת, הוא הוסיף כי "בהתוויית המשך הדרך שלנו בארצות הברית, היו לנו חילוקי דעות הנוגעים לאסטרטגיה עסקית". מהחברה נמסר כי "אורנברג וגרבניקוב עזבו את החברה בהסכמה הדדית".

זו הפעם השניה בה נערכים חילופי מנהלים בדרגות בכירות בחברה. בשנת 2011 התפטר יוג'ין בויאקין, מנהל התפעול של החברה. בסמיכות למועד התפטרותו – נטליה קספרסקי, מייסדת משותפת, יושבת ראש החברה והמנכ"לית שלה לשעבר, מכרה את המניות שנותרו לה בחברה. נטליה קספרסקי היא אשתו לשעבר של יוג'ין קספרסקי. השניים עזבו את החברה לאחר שיוג'ין קספרסקי נטש את תוכניתו להנפיק את החברה הפרטית, כפי שהבטיח להם. הוא בעל השליטה העיקרי במניות החברה.

במקומו של אורנברג מונה כריס דוגט, ששימש כסגן הנשיא הבכיר שלה למכירות בצפון אמריקה. דוגט יהיה אחראי על מכירות, שיווק ופיתוח עסקי. במקומו של גרבניקוב ה-CTO מונה סגנו, ניקיטה שבטסוב.

בכירים נוספים שעזבו לאחרונה את החברה הם פטר מרקולוב, סגן נשיא בכיר לצפון אמריקה, וג'ון מלטסטה, מנהל השיווק של החברה.
טימור טסורייב, סגן נשיא ליחסי ממשל ואסטרטגיה בקספרסקי, עזב אף הוא את החברה.

על פי IDC, קספרסקי היא יצרנית תוכנות האנטי וירוס הרביעית בגודלה בעולם, לאחר סימנטק (Symantec), מק'אפי (McAfee) מבית אינטל (Intel) וטרנד מיקרו (Trend Micro) היפנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים