המושבעים קבעו: על סמסונג לשלם לאפל פיצויים בסכום של כ-120 מיליון דולר

הסכום שנפסק לטובת אפל הוא כחמישית מזה שהיא תבעה ● מומחים משפטיים טוענים כי אפל אמנם ניצחה, אבל הניצחון הזה לא משחק לידיה

חבר מושבעים בארצות הברית קבע בסוף השבוע כי על סמסונג (Samsung) לשלם לאפל (Apple) פיצויים בסך של 119.6 מיליון דולר – סכום נמוך בהרבה, כחמישית, מזה שביקשה יצרנית מכשירי ה-iPhone.

בניגוד למשפט הקודם, משנת 2012, בו תבעה אפל את סמסונג על הפרת זכויות בעיצוב, עסק המשפט הנוכחי כולו בפטנטים בתחום התוכנה. לטענת אפל, במכשירי סמסונג, בהם Galaxy S3, יש משום הפרה של זכויותיה בחמישה פטנטים. בשל כך היא תבעה פיצויים בסכום של לא פחות מ-2.2 מיליארד דולר.

סמסונג, לעומתה, תבעה את אפל על הפרת זכויות בשמונה פטנטים בסך הכול ו-"הסתפקה" בפיצויים של שבעה מיליון דולר. ככל הנראה, תביעת הסכום הנמוך השתלמה לה, שכן ייתכן מאוד שהיא סייעה לשכנע את המושבעים ששוויים של הפטנטים בתחום אינו כה גבוה כפי שטענה אפל.

בריאן לאב, מרצה בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת סנטה קלרה, אמר כי "אף על פי שהסכום שנפסק לטובת אפל גבוה לפי כל קנה מידה, קשה לראות בפסק הדין ניצחון לאפל, משום שמדובר בפחות מ-10% מהסכום המקורי שהיא תבעה, וספק אם הוא יחזיר את הוצאות המשפט שלה עד כה". הוא ציין כי "אפל יצאה למסע המשפטי לפני מספר שנים בתקווה לבלום במשהו את הצמיחה המטאורית של יצרניות המכשירים המבוססים על אנדרואיד (Android). עד כה היא נכשלה בכך, והתיק האחרון אינו מקרב אותה אל היעד".

לאחר שהמושבעים אמרו את דברם יהיה על השופטת לוסי קוה להחליט אם להוציא צו שיאסור על סמסונג למכור את המכשירים שבהם יש משום הפרת זכויות של אפל בפטנטים. מומחים משפטיים מעריכים שהיא לא תוציא צו כזה. "הסבירות לצו מניעה נמוכה מאוד", אמר מייקל קרייר, פרופסור מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת רוטגרס. "הערכאה הפדרלית הציבה רף גבוה להוצאת צווים שכאלה".

מאפל נמסר בתגובה כי פסק הדין שב ומוכיח את עמדתה לפיה "סמסונג גנבה ביודעין את הרעיונות שלנו והעתיקה את מוצרינו".

לא ניתן היה לקבל את תגובת סמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים