לציין את יום הזיכרון ואת יום העצמאות באמצעות אפליקציות

כמו בימים חשובים אחרים, גם עבור שני הימים החשובים האלה הכינו מספר אפליקציות לסמארטפונים ● צבי קצבורג בסקירה

השילוב של יום אבל לזכר לוחמים שנתנו נפשם על שמירת גבולות המדינה במלחמות ובפעילות שוטפת, ושל חללי פעולות איבה יחד עם שמחה אמיתית על עוד שנה בה המדינה שלנו חוגגת יום הולדת, וכל זאת בתוך 24 שעות פחות או יותר, הוא ייחודי ביותר. האבל והשמחה שורים אצלנו ביחד, במיוחד כשאין כמעט בית במדינה שהשכול אינו מוכר בו, מי מקרוב יותר ומי פחות.

אני עוד זוכר, כילד, את בן דודי אמנון גולדברג ז"ל בביקורו האחרון, שמצא גם כמה דקות כדי לבקר אותנו כשקיבל כמה שעות כדי לבקר את המשפחה לפני שהוקפץ חזרה לרמת הגולן בשלהי מלחמת יום הכיפורים. ימים בודדים אחרי זה לקח לי זמן להבין למה כולם בוכים מסביבי. מאז בכל יום זיכרון אני ניגש ללוחית הזיכרון שלו, ובאתר יזכור קורא שוב את הסיפור שלו, רק כדי לחגוג אחר כך עם חברים, וממש קצת אחר כך, בלב שלם את יום העצמאות התורן.

להפתעתי לא מצאתי אפליקציות שמתייחסות ליום הזיכרון, להוציא אחת חדשה שהושקה זה עתה ממש בשם "נזכור את כולם" ומאפשרת לגלות המיקום של הקברים השונים וללמוד את סיפורי החללים שקבורים בהר הרצל על ידי שימוש במציאות רבודה ו-GPS (לחצו כאן להורדה עבור אנדרואיד, וכאן עבור iOS). משתמשי iOS יכולים גם להדליק נרות נשמה וירטואליים באמצעות האפליקציה "נר זיכרון" (לחצו כאן להורדה).

עבור יום העצמאות עצמו מספר האפליקציות קצת יותר מכובד. אחת מהן מכונה בפשטות 'יום עצמאות' (לחצו כאן להורדה עבור אנדרואיד). אפליקציה זו מנסה להביא בקיצור רב חלק מחוויית יום העצמאות השלמה למכשיר. היא מציעה קטע אודיו קצר של קריאת מגילת העצמאות על ידי בן גוריון, האזנה למוזיקה של ההמנון הלאומי 'התקוה', כמה קישורים לסרטונים שקשורים ליום העצמאות, הפניה לאתרים שונים וכן תפילות שנאמרות בחג.

אפליקציה אחרת, שכבר הוזכרה כאן בעבר, היא שירי חג לאנדרואיד (לחצו כאן להורדה) שעושה בדיוק את מה שהיא מבטיחה ומציגה שירים מעודכנים עבור כל חג וחג, ועכשיו גם ליום העצמאות, עד ליציאת החג. תמצאו באפליקציה הזו מילים לכמה שירים פופולאריים ומוכרים כמו 'ארץ ישראל יפה', 'כאן', 'הוי ארצי מולדתי' ועוד כמה, וכך תוכלו לזמזם ולשיר אותם מסביב למנגלים שלכם או בקומזיצים או סתם בשביל הכיף.

אפליקציות דגלים מתנופפים דווקא יש לא מעט, אבל מכל מה שבדקתי אהבתי בעיקר את D3Israel Flag with Anthem LW. אפליקציה זו מיועדת עבור אלו שלפחות עבור החג לא מתכוונים ממש לחוס על סוללת מכשיר האנדרואיד שלהם. היא עוזרת ליצור שומר מסך תלת ממדי שמדי פעם גם משמיע את ההמנון הלאומי, בעיקר כשנכנסים להגדרות. הדבר הכי יפה הוא שיש הרגשה של דגל מתנופף אמיתי ושיש אפשרות לבחור כתמונות רקע לדגל כמה מהאתרים היפים ביותר במדינה. בהגדרות אפשר לבחור מין כמה סוגי בד לדגל, כשכל אחד מהם מציע נפנוף מעט שונה בשקיפות מעט אחרת, את הגובה בו יוצג הדגל על המסך ואפילו להוסיף כמה עננים שחולפים בשמיים. ושוב, צריך להזכיר, זה שומר מסך דינמי ולכן הוא מחסל את הסוללה יחסית במהירות (לחצו כאן להורדה).

ויש עוד אפשרות לחגוג את יום העצמאות בצורה פשוטה באנדרואיד, מלי ממש לשובר את הראש ומבלי לחשוש לסוללה. קוראים לה Israel analog flag clock, וזו אפליקציה פשוטה שמאפשרת להגדיר שעון דיגיטלי כווידג'ט שבמרכזו דגל המדינה. לחגוג אבל ממש בקטן. (להורדה לחצו כאן).

ולסיום, עם כל התחזקות הצמחונות והטבעונות לאחרונה, עם ישראל מחר בהמוניו יעשה על האש. רוצים לדעת כמה בשר להביא למנגל? השתמשו באפליקציה נחמדה ופשוטה ל-iOS ששמה 'מחשבון מנגל'. (לחצו כאן להורדה). מכניסים את מספר האנשים המשתתפים, בוחרים מה בא לאכול, ומקבלים רשימה שאותה גם אפשר לשלוח לכל החברים המשתתפים כדי שידעו כל אחד מה להביא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים