555 אנשי חיל הקשר, האלקטרוניקה, המחשבים ואגף התקשוב נפלו במערכות ישראל

ספירת החללים החלה עוד בטרם הקמת המדינה, והיא כוללת גם 74 לוחמים-קשרים שפעלו ולחמו בשורות המחתרות, נמסר מצה"ל ● בראיון ליום הזיכרון אמר אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב: "החיל מאפשר את הפעילות הביטחונית של צה"ל"

555 חיילי חיל הקשר, האלקטרוניקה, המחשבים ואגף התקשוב נפלו מאז שנות ה-40 ועד היום – כך נמסר מצה"ל לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שמתחיל הערב (א'). ספירת החללים החלה עוד בטרם הקמת המדינה, והיא כוללת גם 74 לוחמים-קשרים שפעלו ולחמו בשורות ההגנה, האצ"ל והלח"י. הנופלים הללו הם חלק מ-23,169 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שנהרגו מאז 1860.

אתר העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב נמצא במרכז יהוד, שמאמצת את אגף התקשוב. האתר הוקם ב-1989 ומונצחים בו גם 82 חללים שהיו בני יהוד אולם אינם מהחיל. מדי שנה נערך בו טקס זיכרון, בהשתתפות נציגי המשפחות השכולות, אנשי העמותה ונציגי עיריית יהוד.

"יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוצמד ליום העצמאות, כיוון שללא תרומת חיילי צה"ל, מכל החילות והמקצועות ובכל הדורות, לא היינו יכולים לחגוג את עצמאותנו", אמר אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב, בראיון לאנשים ומחשבים.

ענבר שימש כ-קשר"ר (קצין קשר ואלקטרוניקה ראשי) ומפקד יחידה 8200, ולאחר מכן הועלה לדרגת אלוף, כראש המו"פ במשרד הביטחון. לדבריו, "חיילי צה"ל, המשפחות השכולות ונכי צה"ל הם הכוח המוסרי והפיזי שמאפשר לנו להגן ולבנות את מדינת ישראל".

האתר להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב. צילום: אתר העמותה"רוח השליחות ההיסטורית פעמה בליבם של חיילי צה"ל לדורותיהם והיא המהווה את מכפיל הכוח, שאין להעריכו במספרים. היא אפשרה לנו לעמוד מול צבאות ערב שקמו עלינו לכלותנו", אמר אלוף (מיל') ענבר. הוא הוסיף כי "יש לשים דגש מיוחד על תרומתן וגובה המחיר אותן שילמו וממשיכות לשלם המשפחות השכולות. אין לתאר ולהעריך את מחיר השכול. עלינו לשמור את זכר הנופלים, מותם הוא המגדלור המתווה לנו את רוח העשייה שלהם".

"חובתנו להמשיך לבנות את המדינה, שאין לה אח ורע בעמים", ציין. "מדינת ישראל היא-היא המצבה החיה המציינת את הנופלים, את רוחם ואת צוואתם המוסרית. חובה להעלות את זכרם על ראשנו, להיות נאמנים ולפעול על פי רוח הנופלים, שבמותם ציוו לנו את החיים".

אלוף (מיל') ענבר אמר כי "לאורך כל ההיסטוריה, חיילי חיל הקשר והתקשוב שימשו ומשמשים את מערכת העצבים של צה"ל. פעילותם היא שאפשרה ומאפשרת את הפעילות הביטחונית של הצבא. הם המאפשרים לקיים את מערכות השליטה, הבקרה והתקשורת, שמעצימים את היכולת של צה"ל לפעול בכל עת, בים, ביבשה ובאוויר".

הוא ציין כי "לעמותה להנצחת חללי חיל הקשר יש אתר מפואר ביהוד וקיים בו היכל השמות. מי ייתן שרשימת השמות בו ומספר הנופלים במערכות ישראל לא יגדלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים