תוכן שיווקי

לקראת אירוע | רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל: "אנו עורכים את הכנס השנתי שלנו בכדי לחשוף את לקוחותינו לכיוונים, לחשיבה, לטכנולוגיות העדכניות ביותר ובכך לאפשר הצצה לעולם המיחשוב הוירטואלי ולהיווכח שחזון ה SDDC הופך למציאות"

04/05/2014 17:41

לקראת אירוע VMware Forum 2014, שיתקיים ב-14 במאי 2014 במתחם האירועים Avenue באיירפורט סיטי, ערכנו שיחה עם רענן ביבר, מנהל הסניף הישראלי של חברת VMware, ממנו שמענו על החידושים המרכזיים, חזון החברה לשנים הבאות ומה מחכה לנו בכנס לקוחות הגדול של השנה.

גם השנה תערוך חברת VMware את סדרת אירועי VMware Forum, בה צפויים לקחת חלק מעל 18,000 משתתפים ברחבי העולם – ב- 24 מדינות ברחבי אירופה ומזרח התיכון. הנושא המרכזי השנה יהיה "הרחיבו את היכולות שלכם", בעזרת מרכזי מיחשוב מבוססי תוכנה (SDDC). הכנס יעסוק בדרכים בהן יכולים ארגונים להשתמש בתשתיות ענן להפשטת ה-IT,  שיפור מערך האבטחה והפריסה בארגון.

מה המסר העיקרי שברצונכם להעביר באירוע VMware Forum השנה?
עולם ה-IT נמצא במעבר לדור השלישי שלו: בעוד שהדור הראשון התבסס על המיינפריים והדור השני על מיחשוב שרת-לקוח עם מחשבי ה-PC וחלונות, הדור השלישי מתבסס על פלטפורמה הכוללת את מיחשוב הענן, ה-Big Data והרשתות החברתיות. העולם החדש צריך לתמוך בדרישה של חיבור מיליארדי משתמשים, ריבוי מערכות הפעלה ומיליוני יישומים. הרכיב המרכזי לבניית מערכות מיחשוב הדור הבא אשר יספקו IT as a Service הינו חזון ה-SDDC  (ר"ת Software Defined data Center) של חברת VMware שהפך לאחרונה למציאות עם ההכרזות החשובות של VMware בנושא והן NSX (ר"ת Software Defined Networking)  וה- vSAN (ר"ת Software Defined Storage).

אירוע VMware Forum, שסובב סביב הכותרת "הרחיבו את היכולות שלכם" מבקש להעביר את המסרים והידע למנהלי IT שניתן לשנות את העסק שלהם, באמצעות דטה-סנטר מוגדר תוכנה (SDDC) ולהרחיב את הווירטואליזציה על פני סביבת ה IT בארגון, כך שתתמוך ביותר ויותר מטרות עסקיות של העולם החדש.

האם תוכל לסכם את הפעילות המקומית של חברת VMware נכון להיום?
חברת VMware העולמית סיימה את שנת 2013 בגידול משמעותי בעסקיה וגם בישראל נהנינו מגידול משמעותי מאוד בעסקינו בשנה החולפת. כראיה, זכה הצוות הישראלי בציון לשבח בכנס שערך נשיא אירופה לאחרונה לכל מנהלי המכירות ברחבי אירופה. בשנה החולפת כ-12 אלף שרתי ESX עליהם מופעלים כמאה אלף שרתים וירטואליים. חיזקנו את הנוכחות המרשימה שיש לנו בקרב החברות הגדולות והאירגונים המוסדיים ואני מעריך כי קרוב ל 95% ממערכות הפרודקשן בחברות אלו פועלות על התשתיות הוירטואליות של VMware.

ברור לנו שיש פרויקטים גדולים ואסטרטגיים שאינך יכול לציין. מהם פרוייקטי הדגל המובילים, בהם זכיתם בשנה האחרונה ועליהם אתה כן יכול להרחיב?
בשנה האחרונה זכינו כאמור בפרויקטים גדולים ואסטרטגיים מהמובילים בישראל כגון הזכייה במערכת הביטחון והצבא כמו גם בחברות תוכנה, בבנקים במגזר הציבורי מהגדולים והמובילים בישראל. אפשר להזכיר גם פרויקטים מעניינים ולאו דווקא להתמקד בצד הכספי. ראוייים לציון נמל אשדוד, אשר ביצע פרויקט וירטואליזציה נרחב במטרה להעניק מענה לריבוי תקלות בהתקני הקצה על רכבים ומנופים תפעוליים של הנמל. סיפור הצלחה נוסף ניתן לראות בקומברס, שם מותקן פתרון VMware Mirage על כל המחשבים הניידים בארגון, לגיבוי כל המידע הקיים למיקום מרכזי ברשת. באירוע השנתי נחשוף סיפורי לקוחות נוספים כמו שירותי בריאות כללית, המנהלת 14 בתי חולים, שבכולם מערכות מיחשוב מבוססות VMware. מערכות המיחשוב בכללית כוללות מעל 1,300 שרתים וירטואליים בתשתית הווירטואלית vSphere של VMware, המהווה את הבסיס כמעט לכל המערכות הקריטיות של הארגון. עוד עובדה מעניינת הראויה לציון היא שארגונים רבים מסדר גודל בינוני חתמו איתנו על הסכמים אסטרטגיים מהסוג שבדרך כלל היה שמור ללקוחות ענק. יש כאן הכרה ברורה ביכולות של התשתיות הוירטואליות שלנו להחזר השקעה ברור גם אצל הלקוחות הקטנים יותר.

נתון מעניין נוסף בסיפורי הצלחה במהלך השנה החולפת הוא במעבר של לא מעט לקוחות אשר בחרו בעבר בפתרונות וירטואליזציה של המתחרים והחליטו להחליף את התשתית שלהם בזו של VMware.

מה החזון של החברה להמשך שנת 2014?
חברת VMware נמצאת בפני תקופה מאד מעניינת – החברה ממשיכה להכריז על חידושים משמעותיים אשר הינם בשורה של ממש לשוק. רק לפני חודשים מועטים ביצעה החברה את ההשקעה הגדולה בתולדותיה עם רכישתה של חברת AirWatch, המובילה בעולם ה Mobile Devices Management. תחום ה-mobility הינו נדבך חשוב בפתרונות ה EUC (ר"ת End-User Computing) של החברה ובכלל זהו תחום שנמצא בחיתוליו וצפוי לצמוח בצורה משמעותית.

ככלל – ההכרזות האחרונות בצד הרכישות שביצעה החברה עולים בקנה אחד עם שלושת הכיוונים האסטרטגיים בהם ממוקדת חברת VMware; האחד – דטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC בו תשתית תוכנה תעטוף את כל חומרת הדטה סנטר – שרתים, אחסון רישות ואבטחת מידע בכדי להופכו לוירטואלי, אג'ילי מוגדר ומנוהל על ידי תוכנה בלבד. השני – אספקת שירותי הכלאה בין הענן הפרטי לענן הציבורי ובכך לתת יכולת ללקוחות להרחיב את גבולות הענן הפרטי שלהם לעבר הענן הציבורי והשלישי – הוא עולם הניידות: לספק למשתמשים הארגוניים גישה ליישומים ולמידע מכל מקום ובכל עת ומכל רכיב – תוך הפרדה בין מידע עסקי לפרטי.

המטרה היא לפעול ולתת פתרונות בעולם דטה סנטר כשירות, DCaaS. אנו מכוונים לשוק פוטנציאל השוק בו עומד על 50 מיליארד דולר – ואנחנו נהיה שחקן בולט בו.

אירועים קרובים