הממשלה פרסמה קול קורא לפתרונות בדיקת עומסים על שרתי מרכב"ה וממשל זמין

מדובר בבדיקה לפני יציאה למכרז שעלותו צפויה לעמוד על מאות אלפי שקלים

ישראל דיגיטלית - הזמן לצאת מהכוח אל הפועל. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הממשלה, באמצעות ועדת המכרזים של מינהל הרכש, פרסמה קול קורא (RFI) לבדיקת אפשרות לרכישת שירותי בדיקת עומסים על שרתי מרכב"ה ומימשל זמין.

לאחר בדיקת ההצעות והרעיונות שיגיעו לממשלה, יוחלט האם לצאת למכרז ובאיזה מתכונת. היקף הפרויקט, אם הממשלה תחליט לצאת אליו, מוערך במאות אלפי שקלים בשנה.

בהודעה שפרסם משרד האוצר נאמר ש"מערכת מרכבה היא מערכת רוחבית כוללת המבוססת על כלי סאפ (SAP). לקראת עלייה לאוויר של מערכת או מודולים חדשים ולקראת השדרוגים הבאים, יש צורך לבדוק שהמערכות אכן מסוגלות להתמודד עם עומסי העבודה הצפויים", נכתב בדברי ההסבר לקול קורא. עוד הסבירו בהודעה כי "בדיקת העומסים אמורה להתייחס לכל רכיבי מרכב"ה, בסיסי נתונים, שרתי אפליקציה, ממשק המשתמש, כלי אבטחת מידע, כלים משלימים ועוד מדובר בשירות שהממשלה תבקש לרכוש מספק אחד או יותר, שיבוצע מספר פעמים בשנה. השירות יינתן במועדים קבועים על בסיס מיקור חוץ מלא".

על פי הצעת ה-RFI , "הספק יידרש לתת שירות מלא של בדיקת עומסים למרכב"ה הכולל את כל הדרוש למתן השירות, תשתיות וכוח אדם למתן השירות המקצועי, התקנה של כלי תוכנה ועוד". במסמך ההצעה של הממשלה מודגש כי מדובר בבדיקת ביצועים טכניים ואין מדובר כלל על שירות של בקרת איכות (QA).

בשוק פועלות מספר לא גדול של חברות שעוסקות בעיקר בבדיקות תוכנה ומספקות את השירות של בדיקת עומסים, הגדולות שבהן הן טאקט (TACT) מבית מטריקס, טסקום מבית וואן1 (One1) וטסנת מבית קבוצת אמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים