לראשונה: ביל גייטס כבר אינו בעל המניות הגדול ביותר במיקרוסופט

מייסד החברה ירד למקום השני אחרי המנכ"ל הפורש סטיב באלמר

עדיין האיש העשיר בעולם. ביל גייטס

לראשונה בהיסטוריה של מיקרוסופט (Microsoft), ביל גייטס אינו עוד בעל המניות הגדול ביותר של החברה: לאחר שמכר חלק נוסף ממניותיו, הצטמצם הנתח שלו בחברה וכיום אחזקותיו קטנות מאלו של המנכ"ל הפורש סטיב באלמר, שתפס את מקומו של גייטס כבעל המניות הגדול ביותר של מיקרוסופט.

מדיווח שהוגש בשבוע שעבר לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) עולה כי בעקבות המכירה האחרונה הצטמצמו אחזקותיו של גייטס ל-330.1 מיליון מניות של מיקרוסופט, בהשוואה ל-333 מיליון מניות שמחזיק באלמר, אשר פינה בפברואר את מקומו כמנכ"ל החברה לסטיה נדלה.

ב-30 באפריל מכר גייטס, מי שייסד את מיקרוסופט בשנת 1975 וכיהן כמנכ"ל החברה עד שנת 2000, חבילה של 4.6 מיליון מניות – על פי דיווח שהוגש ביום ו' לרשות האמריקנית לניירות ערך. הן באלמר והן גייטס מחזיקים כיום, כל אחד בנפרד, בנתח של 4% ממניות מיקרוסופט.

על פי תוכנית שנקבעה מראש מכר גייטס בכל אחת מ-12 השנים האחרונות חבילה של 80 מיליון מניות מיקרוסופט. אם ימשיך גייטס למכור את מניותיו בקצב הנוכחי, הוא ישלים את מכירת כל האחזקות שלו במיקרוסופט עד שנת 2018.

לא ניתן היה לקבל את תגובת מיקרוסופט.

גייטס עדיין נחשב לאדם העשיר בעולם, ושווי הונו מוערך ב-76 מיליארד דולרים. הוא התחייב לתרום את חלק הארי של הונו לצדקה. עד כה תרם סכום של 28 מיליארד דולרים לקרן על שם ביל ומלינדה גייטס, הפועלת להכחדה של מחלות קשות דוגמת פוליו ומלריה במדינות העולם השלישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים