וואלה! מוכרת את יד2 לאקסל שפרינגר תמורת 806 מיליון שקלים

סכום העסקה עומד על 787.5 מיליון שקלים במזומן ולאחר התאמות המחיר הוא צפוי להגיע ל-806.3 מיליון - כולו במזומן ● אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! ויו"ר יד2: "העסקה והשווי אליו הגיעה החברה מהווים הבעת אמון בשוק האינטרנט הישראלי בכלל ובהישגי יד2 בפרט"

אקזיט כחול לבן ביום העצמאות: וואלה!, חברה בת של בזק, הודיעה היום (ד') כי היא מוכרת 100% מהון המניות של קורל תל, מפעילת אתר יד2, ל-ASDC (ר"ת Axel Springer Digital Classifieds) – מיזם משותף של תאגיד המדיה האירופי אקסל שפרינגר וקרן ההשקעות של ג'נרל אטלנטיק. סכום העסקה עומד על 787.5 מיליון שקלים במזומן ולאחר התאמות המחיר הוא צפוי להגיע ל-806.3 מיליון. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים ולתנאים אחרים הנכללים בהסכם המכר.

אתר יד2 נוסד ב-2005 על ידי שון תל. לפני כארבע שנים, ביולי 2010, רכשה וואלה! 75% ממנו תמורת 117 מיליון שקלים, לפי שווי של 156 מיליון. בנובמבר 2013 מימשה וואלה! אופציה שהייתה בידיה ורכשה את 25% הנותרים תמורת 50 מיליון שקלים, לפי שווי של 200 מיליון. מספר עובדי יד2 עומד על כ-100 ומשרדיה ממוקמים בבית וואלה! בתל אביב. כמו כן, מחזיקה החברה מרכז פיתוח ומכירות בחיפה.

מספר המבקרים באתר (יוניקים) עומד על 3.8 מיליון, מספר הביקורים – על 16 מיליון ומספר הדפים הנצפים – על 300 מיליון. יותר ממחצית התנועה ביד2 מבוצעת ממכשירים ניידים ומדי יום מועלות אליו יותר מ-10,000 מודעות בתחומי הנדל"ן, הרכב ומוצרי יד שנייה. מאז הרכישה על ידי וואלה!, האתר הכפיל את הכנסותיו וכמעט שילש את הרווח התפעולי שלו.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! ויו"ר יד2, אמר כי "המכירה מעמידה לרשותנו משאבים פיננסיים משמעותיים ותאפשר לנו להתמקד בחיזוק המובילות של וואלה! ובשימור מעמדה". לדבריו, "העסקה והשווי אליו הגיעה יד2 מהווים הבעת אמון בשוק האינטרנט הישראלי בכלל ובהישגי יד2 בפרט".

ד"ר אנדריאס וילה, חבר בכיר בהנהלת אקסל שפרינגר ונשיא לשיווק ודיגיטל, אמר כי "יד2 רווחית מאוד וצומחת במהירות, ולכן היא מתאימה לחטיבה הבינלאומית ותצטרף ליתר אתרי הלוחות בהם אנחנו מחזיקים".  אקסל שפרינגר מחזיקה באתרי לוחות במדינות שונות, בהן צרפת, גרמניה, בריטניה ובלגיה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבישי

    לא ברור לי מה גרם לגרמנים לקנות בכזה סכום מנופח אתר יד2 מחזיק 100 אחוז מהשוק, אין לו לאן לצמוח אלא רק לרדת אם הם יקחו כסף על מודעות או יעלו את התעריפים, המפרסמים יעברו לפרסם במקומות אחרים, ואיתם יעברו גם הגולשים למקום שיש בו יותר אינפורמציה. קחו לדוגמא אתרים אחרים כמו ad.co.il, komo, homeless, kangarim ועוד. אתר יד2 עם טכנולוגיה מיושנת, שקשה לראות איך יחזיר את ההשקעה העצומה שהייתה פה. כך או כך, וואלה עשתה את עסקת חייה, מכרה בשיא במחיר שיא

אירועים קרובים