בעקבות סטטוס בפייסבוק: הושווה שכר הקריינית בטקס הדלקת המשואות

הטקס המסורתי של יום העצמאות עמד בסימן העצמת נשים, אלא שמרכז ההסברה החליט לתת לקריינית, שמירה אימבר, סכום נמוך בכ-4,000 שקלים מאשר לקריין, אריה אורגד ● סטטוס שפורסם בסטטוסים מצייצים הביא את השרה לימור לבנת לדאוג לכך שהמצב יתוקן

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

עוד מקרה שמוכיח מה סטטוס בפייסבוק (Facebook) יכול לעשות, כולל ברמה הלאומית: הממשלה צפויה להשוות את השכר של הקריינית בטקס הדלקת המשואות, שעמד בסימן העצמת נשים, לזה של הקריין, לאחר שסטטוס שפורסם בסטטוסים מצייצים חשף כי הוא נמוך בכ-4,000 שקלים.

טקס הדלקת המשואות, שפותח את חגיגות יום העצמאות, התקיים השנה בסימן "זמן נשים – הישגים ואתגרים", במטרה להעלות על נס את השוויון לנשים ואת תרומתן למדינה. הדליקו את 12 המשואות 14 נשים, בהן ידועות ככתבת הצבאית כרמלה מנשה, ח"כ לשעבר גאולה כהן, הטניסאית שחר פאר, השחקנית מרים זוהר, האלופה אורנה ברביבאי ומקסין פסברג, מנכ"לית אינטל (Intel) ישראל.

אלא שמילים לחוד ומעשים לחוד: לסטטוסים מצייצים הועלה פרוטוקול קביעת השכר של שני הקריינים הוותיקים, שמירה אימבר ואריה אורגד, ונקבע כי היא תקבל 7,000 שקלים והוא – 10,800 שקלים (במקרה שלו – לא כולל מע"מ). יצוין כי אימבר נתנה הסבר אפשרי לפער: העובדה שאורגד ותיק יותר בהנחיית הטקס ועושה בו דברים נוספים, פרט לקריינות. עם זאת, לדבריה, השנה היא כתבה דברי קישור ושקלה לבקש עבור כך תוספת שכר. כך או כך, הפרסום עורר מחאה ברשת והגיע לידיעתה של שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, שמשמשת יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים.

פרוטוקול השכר לאימבר ולאורגד

לבנת פרסמה בתגובה סטטוס בעמוד הפייסבוק שלה בו תלתה את האשם לכך בדרגים זוטרים: "לפני מספר דקות הובא לידיעתי בעקבות פרסום בסטטוסים מצייצים בפייסבוק כי קיים פער בתנאי ההתקשרות של שני הקריינים בטקס הדלקת המשואות", כתבה. "מבדיקה שערכתי עולה כי חוזה ההתקשרות עם הקריינים נחתם על ידי ממלא מקום מנהל מרכז ההסברה, שסיים זה מכבר את תפקידו. לאור המידע על הפער בשכר, שוחחתי הערב עם יצחק זוננשיין, המכהן כיום בתפקיד ממלא מקום מנהל מרכז ההסברה, וסיכמתי עמו שיפעל באופן מיידי להשוואת תנאי השכר של שני הקריינים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dee

    נחמד לשמוע. רק חבל, שהדבר קרה כתוצאה מגילוי עובדות באינטרנט, ולא על בסיס קבוע.

אירועים קרובים